Gå til innhold

Ytre drivknute detter av akslingen

Ranger emnet

Tjabrosjan

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 3'er golf 94 model som jeg skulle hatt litt hjelp til!

Ytre drivknute detter ut av akslingen og dette har skjedd 2 ganger på kort tid.

Kjøpte først en aksling med drivknuter,etter 1 mils lang kjøring så detter plutselig ytre drivknute av akslingen som at den låsringen ikke var der. Trodde først det var drivknuten som hadd takket for seg så jeg kjøpte ny. men etter 1 dags kjøring med den nye drivknuten så skjer det samme :rockets

Noen som kan ha en forklaring på hvorfor dette skjer ?

Foringa til stab.staget som sitter i bærebrua er borte,så den ligger å slår oppi i kvar en hump, kan det være forklaringen på det som har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel meningen du skal bruke ny låsering, jeg fikk med ny når jeg skifta mansjett. Kansje det kan ha noe med og gjøre eller at du ikke har fått den helt på plass. Knuten må helt inn på navbolten for at låseringen skal klikke på plass. Antar det er der du mener den detter av? Passat dette da kan jo være noe annerledes.

Endret av AutoSnuskus

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, detter akslingen ut så er enten leddet gåent, eller så har du en slitt låsering, eller så er akslingen for kort... detter ikke bare ut av seg selv. Jeg har opplevd dette en gang men da var ytre leddet ødelagt...

At bilen er senka skal da ikke bety så mye trodde jeg... hjula skal jo kunne fjære uten at akslingen detter ut.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider