Gå til innhold

Etterfylle olje?

Ranger emnet

HP-Invent

Anbefalte innlegg

Jeg peilet oljen i dag og den var midt mellom max og min. Så det er vel snart på tide med etterfylling?

I hvertfall lurer jeg på hvordan en gjør dette? Står i boka mi at under vanlige forhold anbefales å bruke SAE 15-40 olje. Det må kun brukes olje som tilfredsstiller API-systemet og mist tilfredsstillende SE/CC...

Kan none forklare meg hva det betyr og anbefale ut i fra dette en bra olje. Er syntetisk å foretrekke?

Når det gjelder selve fyllingen, når vet jeg at jeg har etterfyllt rikelig med olje? Så mye at det nesten renner over?

I am a fucking streetracer, you know! :p

Mine biler... :P

*Toyota Supra

*Nissan 300 ZX

*Porsche 911 GT2

Eller, nei... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HP-Invent

Jeg peilet oljen i dag og den var midt mellom max og min. Så det er vel snart på tide med etterfylling?

I hvertfall lurer jeg på hvordan en gjør dette? Står i boka mi at under vanlige forhold anbefales å bruke SAE 15-40 olje. Det må kun brukes olje som tilfredsstiller API-systemet og mist tilfredsstillende SE/CC...

Kan none forklare meg hva det betyr og anbefale ut i fra dette en bra olje. Er syntetisk å foretrekke?

Når det gjelder selve fyllingen, når vet jeg at jeg har etterfyllt rikelig med olje? Så mye at det nesten renner over?

midt i mellom min og max burde vel være greit nok det?

og for guds skyld ikke fyll til det renner over :)

tøm på litt, peil, tøm på litt mer, peil.

men jeg ville ikke ha etterfylt når du har såpass som du har nå.

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du skifta olje egentlig?? Vet ikke hva slags bil du har, men står det ikke i instruksjonsboka di hvor mye olje du skal fylle, regner jeg med det går 3,6-4.0 liter olje på motoren din. Hvis det er en 4'er bensin vel og merke..

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant det under teknisk data... 3,5 liter med filter, 3,25 uten. enginebay.jpg

Som dere ser på bildet så svetter også motoren litt... Er ikke min motor dette, men er 90% lik. Min svetter like mye...

I am a fucking streetracer, you know! :p

Mine biler... :P

*Toyota Supra

*Nissan 300 ZX

*Porsche 911 GT2

Eller, nei... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider