Gå til innhold

HJELP! Temperatur på VW Caravelle 92-mod

Ranger emnet

Peugeot405

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en VW Caravelle 1992 modell. Det som er problemet er at det ikke er noen reaksjon fra temperaturmåleren i instrumentpanelet.

Det kommer varm luft i cupéen, KUN nede ved beina, men det kommer bare kald luft i de to viftene i midten av cupéen? Det får meg til å tro at termostaten på bilen fungerer.

Noen som kunne være snille å hjelpe meg med problemet mitt? Skal bruke denne bilen som russebil om ikke så lenge. Så viktig at ting fungerer som det skal =)

På forhånd, takk =)

MVH

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en VW Caravelle 1992 modell. Det som er problemet er at det ikke er noen reaksjon fra temperaturmåleren i instrumentpanelet.

Det kommer varm luft i cupéen, KUN nede ved beina, men det kommer bare kald luft i de to viftene i midten av cupéen? Det får meg til å tro at termostaten på bilen fungerer.

Noen som kunne være snille å hjelpe meg med problemet mitt? Skal bruke denne bilen som russebil om ikke så lenge. Så viktig at ting fungerer som det skal =)

På forhånd, takk =)

MVH

Vegard

Hei,

De kalddysene i midten av dashbordet er antakeligvis KUN kaldluft, uansett hvordan du vrir på varmlufta. Sånn er det iallefall i DAF'en vår. Ang temperaturmåler, sjekk om noen kabler er løse i motorrommet, el. Dessuten er det vel ikke såååå farlig, sålenge du stopper når det damper opp av panseret ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet selv på min 95-modell. I dag tok jeg ut instrumentpanelet og sjekket printkortet for dårlige loddepunkter, uten hell desverre :-| Det er et tips som jeg ser går igjen på diverse nettsteder, så det er tydeligvis en vanlig årsak til problemet. Oppskriften for hvordan du går frem finner du her: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=1546&highlight=spenningsregulator

Finner du ut av problemet, er det ålreit hvis du legger ut fasit her. Det er sikkert ikke bare jeg som blir takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Har funnet ut at VW caravelle hadde en slags måte å lage "klima" anlegg i bilene før i tida. De to viftene midt cupeén skal det KUN komme kald luft ut av, mens det kommer varm luft, ved bena og på sidene i cupeén. Dvs. at alt er som normalt sånn sett.

Når det gjelder temperaturmåleren i bilen, så snakka jeg med en kjenning som har vært VW mekaniker, og han sa at det mest sansynlig var giveren til temperturen som var gåen. Dro ned på møller og kjøpte en ny en i dag, men fikk selvfølgelig feil giver (finnes noen forskjellige givere til samme bilmodell :S) Anyway, skal vel ned å bytte den giveren i løpet av uka, så da slenger jeg inn et svar her hvorvidt problemet løste seg eller ikke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider