Bilskalle Skrevet Desember 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2003 Jeg har et lite problem med å montere 6x9 i hattehylla på min sierra sedan. det er en svær slags jernplate under hattehylla som er i veien. Så hvis noen som har montert høyttalere i hattehylla på en slik bil, hadde satt pris på om en fortalte meg hvordan jeg skal løse problemet mitt. Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Du kan jo ta en vinkelsliper(??) eller stikksag med blad til å skjære metall og skjære ut såpass stort du trenger det. Ellers så kan du jo "fore" på så 6x9"`rne kommer høyere opp.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 bare å bruke vinkelslipern det Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
libtom Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 jeg klipte det vekk med metall saks fikk plass da men nå må jeg bygge opp hattehylla for jeg får ikke plass til basskassa under 6x9erne.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by Krissa Jeg har et lite problem med å montere 6x9 i hattehylla på min sierra sedan. det er en svær slags jernplate under hattehylla som er i veien. Så hvis noen som har montert høyttalere i hattehylla på en slik bil, hadde satt pris på om en fortalte meg hvordan jeg skal løse problemet mitt. Bare husk på at stålplatene i hattehylla er en del av det bærende karroseriet på bilen. Og ved kapping vil stivheten i bilen bli dårligere. Noe som faktisk kan påvirke kjøre egenskapene på bilen. Så her lønner det seg å være nøye med hvor mye du kapper vekk. Mvh Roy Siter Roy Andersen TRU Cerwin-vega! VIBE Lanzar Pyle www.soundpressure.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by Roy Noe som faktisk kan påvirke kjøre egenskapene på bilen. Så her lønner det seg å være nøye med hvor mye du kapper vekk. Mvh Roy Kjøreegenskaper i en sierra?? :D Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 du bare kapper bort det du trenger. tror du ikke vil merke forskjell. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Er ikke så alt for mye som må kappes vekk for å få plass til 6x9" i sierra da....om du vil kappe enda mindre kan du jo alltids benytte avstandsstykker også...helst i tre/MDF....disse vil faktisk også gi deg lydmessige gevinster :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Jeg brukte mdf (19mm)og bygde opp så jeg slapp og skjære i metallet i hattehylla mi, og ble meget fornøyd med det.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Desember 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 jeg skjønner ikke helt hva dere mener med å "bygge opp" hattehyllen. Kansje noen kan forklare/poste bilder så jeg forstår... Kjøreegenskaper i en sierra?? Sladdeegenskaper :D :D :D Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 du lager en slags ring som 6x9" kan ligge i, så du får dem "over" resten av hattehylla..og så de går klar stålplata..Litt rart forklart,vet ikke heltl hvordan jeg skal forklare.. Fant bilde av hvordan jeg hadde det, av treverk dette her, no trefiber plate jeg brukte..Så ser du ihvertfall hva som menes.. Gammel hattehylle Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Desember 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 ok. da skjønner jeg. men dette materialet (mdf), hvor kjøpes det. Hvordan former man det? er det dyrt? Og hvordan fester man det i hattehyllen? så skrur man bare fast 6x9 i "ringen" eller? Sorry for alt detta maset ass.. er første gang jeg skal gjøre dette.. Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 MDF får du hos ihvertfall Montèr og andre byggevarekjeder som regel..Du kjøper det i plater, og skjærer til med feks stikksag.. Jeg fikk med såpass lange skruer (med mutter i ene enden) så jeg borret et hull rett nedover, helt til bagasjerommet, og skrudde igjen der..Kan nok skrues i mdf`n å ja.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Desember 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 okey. tusen takk! :D Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
libtom Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 jeg hadde mer tenkt til og lage en plate som dekker hele den fordypningen i hattehylla og felle 6x9 inn i den også trekke den med stoff da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg