Quattro73 Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Calipere fra Biltema er ubrukelige, snakker da om de bakre der håndbrekkmekanismen henger etter 1-2 år. Prøvd og testet flere ganger, alle med samme elendige resultat. De foran er fullt brukbare. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdine Skrevet Februar 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2014 Jeg byttet caliperene bak på min BG3 -04 i fjor. Kjøpte på Biltema, og de funker helt greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2014 Jeg har etterhvert kjøpt noen av de men har aldri hatt positiv erfaring med Biltema sin bakre calippere, altså de med håndbrekkfunksjon. Er derfor jeg heller overhaler de originale da de hvertfall fungerer. Mye billigere er det også da rep-sett koster 150,- fra Tyskland (inkl frakt) Guide: Overhale bakre bremsecaliper eldre VAG Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2014 Da man først er inne på biltemas bremsesystem. Noen som har erfaring med skiver og klosser fra biltema? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2014 Det er blandede erfaringer der, kanskje de har hatt forskjellige leverandører gjennom tidene? Selv har jeg ikke så mye skryt å komme med men de har helt ok bremseskiver og klosser. Noen klager over at det fort blir kast i skivene og at belegget på klossene løsner, jeg har ikke opplevd dette. Det jeg vet er at bremseskivene til Biltema ruster forferdelig fort. Hadde selv Biltema klosser og skiver på en Golf en gang og det fungerte faktisk bra. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2014 Oki. For som jeg skrev om tidligere så har jeg opplevd hard bremsepedal på bremse systemet jeg har på bilen nå. Første vinter med bilen hadde jeg noe ebay billig greier. Zimmenmann? Skulle være bra, men ikke de jeg hadde. Hadde null bremser i førsten. Måtte varme opp bremsene før de tok tak. Nå, vinter nr 2 byttet jeg til biltema klosser. Har litt bedre bremser, men opplever forsatt hard pedal men jeg har litt brems. Har hatt gode erfaringer med biltema før, men nå var de elendige. Så nå er jeg litt dritt lei. Derfor har jeg inne en bestilling på EBC bremser. Greenstuff klosser sammen med skiver som er slisset og blindboret. Så får vi håpe de er bedre enn billige ebay, og biltema bremsene Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2014 Du vil hvertfall ikke få dårligere bremser med EBC skiver og klosser ;) Kjører selv med Brembo eller AP-racing skiver og Pagid/Ferrodo/Mintex klosser på mine firehjulte og er meget fornøyd med det. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2014 Men om jeg forsatt opplever dårlige bremser/hard pedal på kalde klosser. Hva kan jeg gjøre da? Er det bremseveska som bør byttes? Da jeg bytter skiver og klosser nå så er alt av kalipere, skiver og klosser maks 1år gammelt. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2014 Har prøvd Biltema skiver 2 ganger og i kombinasjon med klosser 1 gang. Klossene fungerte helt greit, kanskje utslitt litt fortere enn forventet men ingen krise.På det sette med skiver u/Biltema klosser ble det kast i skivene etter en hard nedbremsning. Skal sies at det er snakk om ca 1,5år imellom disse kjøpene, så det er nok 2 forskjellige levrandører. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg