Gå til innhold

Ny eksos på Golf IV 2002 1.6

Ranger emnet

Gjest lundoz

Anbefalte innlegg

Hey hey!

Har nå kommet til at jeg trenger litt ny eksos på min golf 1.6.

Driver og ser litt på enkel eller dobbel bak istedet for de 2 kjipe som gjemmer seg bak originalfangeren.

Er vel ikke noe vits i å legge inn effektanlegg har jeg lest her, men er det noen som har dette på sin så gjerne si om dere merker noe forskjell på effekten på bilen.

Alt jeg ønsker er 2 eller 1 flott potte som skjæres opp i den originale fangeren som skråskjæres så de ikke stikker ut bak.

Så kommer spm :) Hvor fikser jeg dette til en billig billig pris. Trenger bare at den gir en "grom" lyd og ikke noe annet.

Må jeg kanskje bytte til en annan fanger for å fikse dette??

Håper noen kan svare meg da jeg skal gjøre dette til uke.

http://www.stratmosphere.com/milltek_jettaiv_exhaust_sh.jpg

http://www.stratmosphere.com/milltek_337_exhaust_sh.jpg

Endret av lundoz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kutta ut i fangeren min og monterte ny bakpotte med 2x2,5" DTM enderør...ble ganske bra egentlig.. ble fin og go lyd..eneste som er lurt når du skal ha ny potte er å ha ei potte som er ganske flat å ikke rundt.. da stikker den ned så fælt.. mn du tenker sikkrt på å montere orginaltilpasset potte til flere tusen du sikkrt?? har potte til liten 1000lapp på min.. funker fint det:) får jo masse potter fra mobilsentrum til 600kr.. hadde det før på min.. oval DTM. http://mobilsentrum.no/product.asp?c=2493639046&n=1246111579&pn=-1962736054men nå har jeg bytta til anna potte da...ligner på denne:http://mobilsentrum.no/product.asp?c=2493639046&n=1246111579&pn=-1962736055 men er rundere utgangsrør å er kjøpt på torshov... hadde denne liggende fra en annen bil jeg hadde så tenkte bare å prøve den..syns det ble så bra lyd å utsende at jeg beholdt den på..hehe

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra Bilens Eksosanlegg AS at de kunne legge 2 potter og skjære plass i fangeren til 2900 kr. Skulle jeg ha simons effektanlegg så kostet det 3900 kr.

Men alt jeg vil ha en en litt sporty sound og ikke ha pottene stikkende ut under fangeren synes det ser litt rart ut. bedre da og skjære en bue i fangeren og legge de opp.

Enig?? Men ville du ha tatt en eller 2 potter?? Se linken jeg la til over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig syns jeg at potter på hver side er pent jeg da.. skal ha det selv med tiden.. blir da 1 rundt utløp på hver side.. sli som mange audier og andre biler kommer orginalt med.. ville ikke gått for simons... syns det blir for mye frieksoslyd med tiden av de pottene dems... 2900 var jo billig da.. er det kun 2 bakpotter ink montering lr kun pottene for montering selv? noe slikt skal jeg ha med tiden... fells inn i bakleppa http://www.bilens-eksosanlegg.no/a4-2005mod/56 dette er pent.. ikke som den poloen dem har på galleriet sitt... det så ikke ut..

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok 2 rør på venstre side. Hadde jeg hatt en gti eller noe litt raskere hadde jeg gått for en på hver side.

Men hvis jeg kjøper en racing potte med 2 rør og får noen til å montere dette så sparer jeg sikkert noen kr :)

Men har du forslag til hvor det er lurt å kjøpe? ebay kanskje?

Eneste som er viktig er at jeg får er fet bromme lyd..hehe ikke altfor høy men en god mørk tone. Fpr man det ved å bare endre potta med 2 rør ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta kun bakpotta mi jeg å fikk god lyd... om du kjøper på torshov så får du bra lyd værtfall.. den mobilsentrumpotta får du en litt tightere lyd på... litt mere lyd fra torshov sine potter. dem har fått inn ei potte der med 2 utløp på ene sida... vurderer den selv men blir 1 på hver side om jeg skal bytte.

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Svendsen og Bilens eksos idag.

Svendsen ville ha 8000 kr for en potte på hver side da det bare var simons anlegg som ville passe.

Bilens eksos ville ikke gjøre det engang på min golf fordi da ville det ikke bli godkjent fra biltilsynet og de ville miste lisensen.

Da er det lett for en golf eier og få dette til uten om å sveiese selv..heh

Kan noen anbefalle et endestykke som ser pent ut som jeg bare kan sette på en golf IV? helst dobbel men er på jakt etter enkel også. Da får jeg heller satse på et pent rørsystem ut og kanskje sette på luftfilter så lyden blir litt fetere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider