Gå til innhold

Stol til ratt og pedaler...

Ranger emnet

PoloBoy

Anbefalte innlegg

Er det noen som har laget ramme til rallystol for bruk sammen med ratt og pedaler til ps2? Vet det finnes flere forskjellige typer å få kjøpt, men har planer om å lage noe selv, da jeg får tak i billige OMP stoler bl.a og det derfor lønner seg å lage selv. Lurte på om noen har noen bilder/tegninger av forskjellige løsninger, eller vet hvor jeg kan finne noe sånt!????

Setter stor pris på hjelp!

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=24343

hvertfall et lite bilde!

jeg burde kanskje ha lagt den tråden min under bilspill ja :D

Har sett den før ja! ;)

Men det optimale hadde vært å få tak i noen mål, tegninger eller noe, men jeg kommer langt med bilder ja.....! Vil ha det ordentlig når jeg først setter i gang, skal jo tross alt stå litt i stua endel....

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloBoy

Har sett den før ja! ;)

Men det optimale hadde vært å få tak i noen mål, tegninger eller noe, men jeg kommer langt med bilder ja.....! Vil ha det ordentlig når jeg først setter i gang, skal jo tross alt stå litt i stua endel....

Du kan jo f.eks lage det til med litt kryssfiner og slik sånn at det føles at du sitter nedi, anbefaler deg også og kanskje montere inn en billig 12" 15" tommers sub rett bak settet, det vil skape litt vibrasjoner i deg og det virker faktisk ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kryssfiner er jo en mulighet, men det ser jo litt "billig" ut. Fatter er arkitekt og skal hjelpe meg å "designe" no som ser ok ut og som ikke tar altfor stor plass...... Men trenger inspirasjon!! :D Må se på forskjellige løsninger og muligheter! Blir nok sveising og skruing her ja...! hehe

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

dra til ei sjappe som selger ferdig stol, si at du er ikke sikker på om du vil få plass (eller whatever) så du muligens vil levere den tilbake. dra hjem, ta mål og hva enn du vil, og lever den tilbake.

angre frist og alt det der vet du...

Jeg jobber på Mekonomen, skaffer sete billig selv gjennom jobben....... Er ikke selve stolen jeg lurer på, men noen fikse løsninger for hvoran lage "stativ" til rattet osv....

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Holder på å lage en konsoll med recaro sete.. Er fortsatt under bygging.. Har prøvd den litt.. Skikkelig kjørefølelse.. Har ikk fått laget stativ til ratt enda, men den funker.. Satt opp to 15 tommere, en på hver side av sete.. det dondret og vibrerte som bare faen!!:D

Altfor lenge til jeg kan få lappen... Buhuuu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Jeg skal snart teste en slik Playseat Petter Solberg Edition og diverse rallyspill. Tror du jeg gleder meg eller :D

Hørte forresten noen rykter om at det kommer stoler med vibrasjon og høytallere til neste år...

Christian
PF-Racing.no

-11 VW Golf 4 motion stv
-10 VW Golf TDi
-74 1303S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.inline.no/product.asp?pid=GameRacer%20Blå

gamer_blaa.jpg

Dette må være en av de enkletse og mest velfungerende stol/ratt/pedal løsningene som finnes tilgjengelig per dags dato. Har selv brukt den i et par år og anbefaler den på det varmeste! Tar liten plass i kottet også, og er veldig enkel å endre mht at andre får dilla og vil prøvekjøre.. Dessuten veldig enkel å kopiere dersom noen finner det bryet verdt.

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider