Gå til innhold

ettermontering av rs2 hovedlykter i b4

Ranger emnet

pocketr

Anbefalte innlegg

Monterte idag nye hovedlykter. linselyktene fra rs2. Men har et problem med at når jeg tenner langlys så slukker kjørelysene.

Dette fordi at det sto h4 i de orginale 80lyktene å det er nå to x h1.

Noen som har ettermontert slike lykter og gjort noe med dette "problemet" ? Det er nok en smal sak å få fikset dette men har ikke årket å lagt hodet i bløtt enda, tenkte jeg skulle spørre her først...

-94´Audi 80 Avant 2,0E

-94´VW Golf Cab 2,0

x92´VW Corrado G60 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte idag nye hovedlykter. linselyktene fra rs2. Men har et problem med at når jeg tenner langlys så slukker kjørelysene.

Dette fordi at det sto h4 i de orginale 80lyktene å det er nå to x h1.

Noen som har ettermontert slike lykter og gjort noe med dette "problemet" ? Det er nok en smal sak å få fikset dette men har ikke årket å lagt hodet i bløtt enda, tenkte jeg skulle spørre her først...

En måte er å bruke ett rele. Styrestrøm fra fjernlys, tjuves inn på ledningen til nærlys. Med en gang nærlyset egentlig slukker, så vil releet slå inn og tenne det igjen.

Men måten det egentlig SKAL gjøres på: Inni rattstammen ett sted, så finner du kontakta til lysbryteren din. Ikke spør meg hvor mye du må pelle av for å komme til, jeg valgte å bruke rele når jeg bygde om.

Iallfall så tar du kontakta til lysbryteren din, drar ut frigjøringshendelen for å løsne ledningene i den, også sørger du for at den blir seende ut som det på bildet under. Så vidt jeg husker er det den tykke gule og den tynne brun/gule som skal bytte plass. Har du ikke den brun/gule, så er det bare å sette den tykke gule inn der den står på dette bildet.

RS2kobling91s2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider