Gå til innhold

Trimming av 325i -'85-90

Ranger emnet


yoyofish

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonte

E30 325 har motortypen M20B25. M20 toppene er bra skjøre mot varme og kulde. Så kjører du dem hardt på kald motor går det fort galt, kjører du dem varm kan det også gå galt.

 

E30 325 har før slutten av 87 171hk, og etter slutten 87 har de 170 hk, da med katalysator. Det at du får 20hk ut av en M20B25 motor med hjelp av Konisk filter og Effektanlegg skal du nok ta med en klype salt. Jeg selv bruker ikke legge til noen hk når det gjelder effektanlegg og konisk filter.

 

Er det noen andre forskjeller på E30 325 motorene før og etter midten av 1987.

 

Har blitt fortalt at skal eg kjøpe E30 325 så må eg kjøpe med den siste motoren, fordi den tåler mer.

 

Hva er en ok pris for en 87-90 mod E30 325?

 

Tenker på å kjøpe meg en ganske orginal bil, men med greie felger og senkesett.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

 

Er det noen andre forskjeller på E30 325 motorene før og etter midten av 1987.

 

Har blitt fortalt at skal eg kjøpe E30 325 så må eg kjøpe med den siste motoren, fordi den tåler mer.

 

Hva er en ok pris for en 87-90 mod E30 325?

 

Tenker på å kjøpe meg en ganske orginal bil, men med greie felger og senkesett.

 

Ja, det er forskjell på motorene.

 

Før 1987 har dem 171 hk, uten katalysator og diverse.

Etter 1987 har dem katalysator og lavere kompresjon. Og noe smått.

 

Bilen fikk også facelift som bjirn sir, i slutten av 1987. Da fikk den nye baklykter. Den fikk andre fangere (ser mye bedre ut). Og den fikk bedre motor også. + Noe mere..

 

Jeg synes det er svært få 88-91 325'er tilsalgs her i Norge. Så det er vanskelig å vite hva som er bra pris. Jan_325 har hentet seg et flott eksemplar fra Tyskland. Ta å se der..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis av meg har en 325 cab med topp fra MK motorsport , grenrør å konfilter..

MK motorsport oppgir 215hk på bilen me den toppen..

men hakke peil på hva den koster..

selv hadde jeg en 325 med hvassere kamm å effektanlegg hele veien.. den gikk litt dårligere.. men ikke så mye. men var veldi rykkete å ubehagelig å kjøre i forhold..

men fy for noen artige biler.. kosta mej 3000 tusen i bot , bonustap å knekt stolthet. pga en lyktestolpe.. hehe.

BMW 535iA 1991

x-BMW M535i 1986

x-BMW 320i 1995

x-BMW 325i 1988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg nesten i hjel! Folk eier ikke begrep om hestekrefter!

Jeg fikk 10 hk ekstra ved hjelp av et nytt luftfilter, fikk 40 hk tilsammen ved å bytte filter og eksos! Pisspreik!

Skal du få så mye mer hester ut av en bil ved å bare gjøre det er det gamle filtret og eksosanlegget ditt potte tett fra før av!

Man henter KANSKJE ut 15 hk ved bytte av filter og eksos! Dette har jeg testet mye! Har rullende landevei!

Bytter du kam og en enkel chip f.eks og vil at bilen fortsatt skal være "kjørbar" (ikke bare trekke fra 5000 og oppover) kan du fint hente en ca 15-20% på det! Skal ha mere må du på med mere jobb! Større ventiler, større stempler (kanskje høy komp.!!??!).

Turbo i en E-30 BMW er dumt med tanke på kjøreegenskaper spør du meg, men morro det er det! ;)

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

Ler meg nesten i hjel! Folk eier ikke begrep om hestekrefter!

Jeg fikk 10 hk ekstra ved hjelp av et nytt luftfilter, fikk 40 hk tilsammen ved å bytte filter og eksos! Pisspreik!

Skal du få så mye mer hester ut av en bil ved å bare gjøre det er det gamle filtret og eksosanlegget ditt potte tett fra før av!

Man henter KANSKJE ut 15 hk ved bytte av filter og eksos! Dette har jeg testet mye! Har rullende landevei!

Bytter du kam og en enkel chip f.eks og vil at bilen fortsatt skal være "kjørbar" (ikke bare trekke fra 5000 og oppover) kan du fint hente en ca 15-20% på det! Skal ha mere må du på med mere jobb! Større ventiler, større stempler (kanskje høy komp.!!??!).

Turbo i en E-30 BMW er dumt med tanke på kjøreegenskaper spør du meg, men morro det er det! ;)

 

Enig med deg angående det med hestekrefter! Men, uansett, det jeg lurer på. Hvordan ødelegger turbo i E30 kjøreegenskapene til bilen?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E-30, spesielt en 6'er er rimlig nesetung som den er fra før av og understyrer enda mere hvis men får mer dritt forran der! BMW har aldri levert en bil fra fabrikk med turbo (de påstår det ødleger kjøreegenskaper og kjøreglede)! Med unntak av BMW 2002!

Bilen vil bli lett slitsom å kjøre ved vått føre og for å ikke snakke om på vinterstid! Bilen vil bli vanskelig å kontrolere p.g.a turbo "lagg" m.m! En kompis av meg puttet turbo i sin 323i! Den tok han ut igjen etter 3 måneder og heller trimmet bilen N/A !!!!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

En E-30, spesielt en 6'er er rimlig nesetung som den er fra før av og understyrer enda mere hvis men får mer dritt forran der! BMW har aldri levert en bil fra fabrikk med turbo (de påstår det ødleger kjøreegenskaper og kjøreglede)! Med unntak av BMW 2002!

Bilen vil bli lett slitsom å kjøre ved vått føre og for å ikke snakke om på vinterstid! Bilen vil bli vanskelig å kontrolere p.g.a turbo "lagg" m.m! En kompis av meg puttet turbo i sin 323i! Den tok han ut igjen etter 3 måneder og heller trimmet bilen N/A !!!!

 

De leverte også E23 745i da (store rekkeseksern med 3,5 liter med turbo).

 

Egentlig hadde BMW en V12 klar til den bilen, men pga oljekrisa osv, så valgte de en mer driftsøkonomisk løsning.

 

Men BMW er ferdig med sånt nå.

 

De lager motorer som kan puste selv, uten hjelp av respirator!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har turbo-sett til E30 sekser'n liggende hvis noen er int.

Kjøpte det brukt selv, og har aldri prøvd det.

Det er et par dårlige sveiser på noen av rørene, men slikt får man jo laget for en billig penge.

Måtte bare nevne det siden der ble snakk om bmw-turbo.

(begynner å bli fullt i garasjen også....) :rolleyes:

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har komplett sett da! Grenrør, cooler, bensintrykksregulator, vag turbo tror jeg det er, tror jeg fikk med alt jeg trengte til eksos bortsett i fra endepotta. Men som sagt noen av disse rørene ser ut som om de er fra 1.verdenskrig..

Har fått tilbud om 6500 for det.. Vet ikke hva dette er verdt jeg.

De som skulle være int kan jo komme å se på det. Skal prøve å få lånt meg et digicam og legge ut noen bilder..

EVT, kan kit'et selges for digicam(minst 4megapixel) og penger.. :)

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Har fete coolere og luftfilter til salgs.. Så jeg kan ordne med findeal på alt for de som evt vil kjøpe til noe slikt til kit'et...

intercooler.jpg

eksospotter har jeg også...De brummer FÆLT på bmw'n.. :)

muffler_blackcarbon.jpg

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår