Gå til innhold

Kald start rele?


Sikaflex

Anbefalte innlegg

er vel ikke no relè der men, går på hjernen.

 

men du kan bruke kjølespray på vanntemp sensoren og måle spenning over kaldstart dysa rett etter start. helst under start også. får å kontrolere kaldstart-fungsjon :)

letteste er å få tak i en sensor som du veit virker, å bare koble til kontakta på bilen. så slipper du masse unødvendig søl!

 

regner med du har k-jet. forgasser har noe invikla systemer som jeg ikke har satt meg inn i :S

'91 W124 230TE

'94 W124 E220 Sportline

'76 W116 280S

('73 W116 280SE)

'87 4x4 D21 KingCab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke no relè der men, går på hjernen.

 

men du kan bruke kjølespray på vanntemp sensoren og måle spenning over kaldstart dysa rett etter start. helst under start også. får å kontrolere kaldstart-fungsjon :)

letteste er å få tak i en sensor som du veit virker, å bare koble til kontakta på bilen. så slipper du masse unødvendig søl!

 

regner med du har k-jet. forgasser har noe invikla systemer som jeg ikke har satt meg inn i :S

 

 

Står et rele at med hjernene ved bateriet. med to 10A sikringar opp på? ka er det til da?

 

Bilen oppfører seg rart ved start. starter og stopper.

Motor jager også.

 

Gode tips?

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

relèet med 10a sikring er bensinpumpe relèet :)

 

tempsensoren skal ha en viss ohm verdig, selfølgelig i forhold til temp :D viss det ikke er kontakt over sensorn er den oftest deffekt, mål med multimeter. er den i orden må du lete etter ledningsbrudd, ev. irr i kontakten..

'91 W124 230TE

'94 W124 E220 Sportline

'76 W116 280S

('73 W116 280SE)

'87 4x4 D21 KingCab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
relèet med 10a sikring er bensinpumpe relèet :)

 

tempsensoren skal ha en viss ohm verdig, selfølgelig i forhold til temp :D viss det ikke er kontakt over sensorn er den oftest deffekt, mål med multimeter. er den i orden må du lete etter ledningsbrudd, ev. irr i kontakten..

 

En del feil her ja:

 

Relèet med sikring(er) er ett overspenningsrelè, dette beskytter bilens elektronikk mot høye spenninger, om sikringen er gåen eller relèet defekt får ikke bilens ECU strøm, bilen vil likevel starte.

 

Bilens kaldstartsfunksjoner styres av bensinpumperelèet, det er ofte merket med maxturtall og antall sylindre, samt kickdown om det er automat, det relèet styrer mye, som bensinpumpe, turtallsperre, kaldstartsdysa, kickdown og muligens oppvarming av katalysator på Automatbiler.

 

Litt usikker på hvordan tempføleren virker, men det er den med det store runde stikket som er til motorstyringa, er vel litt forskjellige punkter der(4).

 

Hva er problemt med din bil, kaldstart, eller mere?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står et rele at med hjernene ved bateriet. med to 10A sikringar opp på? ka er det til da?

 

Bilen oppfører seg rart ved start. starter og stopper.

Motor jager også.

 

Gode tips?

Sjekk at det ikke mangler ei fjær på gassoverføringa, denne skal sørge for at tomgangsbryteren blir aktivert.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår