Gå til innhold

Fikse håndbrekk på -91 323

Ranger emnet


magnul

Anbefalte innlegg

Jeg fikk feil på EU for manglende parkbremsvirkning VB. Siden den vanlige bremsevirkningen var ok, så regner jeg med at trommel og sko er som det skal.

Har skrudd fra hverandre driten i kveld, fjernet skitt inni og prøvd å sette det sammen igjen med nye monteringsdeler. La litt fett på anleggsflatene mellom sko og skjold.

Siden skruene ble ofret til sleggeguden under demontering har jeg ikke fått prøvd det enda, men har en uggen følelse av at noe ikke stemmer. Er det noe spesielt man må tenke på under montering? Er det noen justeringsmulighet på selve håndbrekkmekanismen bak? Noen gode tips for å få skoene så langt inn/mot hverandre at jeg får på trommelen igjen? Virket som om det var i tighteste laget.

 

Takknemmelig for alle svar. Har aldri prøvd å skru på bremser før. Tror kanskje det blir lenge til neste gang også ;)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun trommelbrems bak?

 

Er vel justering på selve håndbrekkmekanismen bak ja.. Er vel inni selve trommelen den.. Også har du jo mest sannsynlig justering på wiren også.. Mest sannsynlig i selve håndbrekket.. (Den du drar i, altså) :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å forklare via nett uten bilder, men om du slenger opp et bilde, skal jeg alltids klare å peke på den du skal justere på.. :)

 

Men mener å huske at det skal være en rund sak, ligner litt på et tannhjul, med små tagger..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår