Gå til innhold

Spørsmål ang luftverktøy..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Sitter å blar gjennom diverse kataloger her på nett som selger luftverktøy.. Ser på de fleste verktøy at det står: Anbefalt arbeidstrykk 6bar...

Hva skjer om jeg kjører 10bar på et verktøy som har anbefalt 6bar?

Trenger man oljesmøring/tåkesmøring samt vannutskiller når man bruker luftverktøy..?

Har hatt endel billigverktøy fra biltema, men dem faller jo som fluer.. Jeg kjører med 10 bar på dem, og smører dem av og til.. Dem kan finne på å funke som bare det, for så å miste nesten alt turtall.. (tenker nå på boremaskiner/vinkelslipere osv).

Er årsaken her at jeg smører for sjeldent, eller at jeg har for høyt trykk? Synes det var så liten futt i dem når jeg kjørte med 5 bars trykk.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyret jeg har funker mye bedre på 10 bar, enn på 5.. Klarer å holde igjen boremaskinen på 5 bar, mens på 10 har jeg ikke sjangs..

Har en tåkesmører hengende på veggen, men vetta faen hvordan den funker.. Har olje i der å alt, men kommer ikke olje ut av glasset og inn i slangen.. Skjønner ingenting.. :|

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt problem med at turtallet varierer på luftdrill fra biltema.. Bruker Atlas copco på jobben uten problem.. Og jeg har smørt biltema drillen mer en atlas'en på jobben..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider