Gå til innhold

resetting av airbaglampe

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

For noen år siden var jeg nok litt kjapp med å koble fra en ledning på passasjersetet (dobbelsete)(mb vito 2002)

Satt en sensor på den beltestrammeren til det midterste setet, som sikkert gir en melding til airbagsystemet om det sitter noen i det setet eller ikke..

Etter dette har airbaglampa blinket, men siden jeg stort sett bare bruker den bilen når jeg drar henger så har jeg dritt det fullt..

Men eu-kontrollen nærmer seg så tenkte å resette denne nå, mercedesverkstedet her skal ha 7-800kr for jobben så det gidder jeg ikke, da kjøper jeg heller utstyr til å gjøre det selv.

Men spørsmålet er, finnes det noen enkel måte å resette på, eller må man ha noen form for diagnoseverktøy?

Ser at http://www.bildiagnosebutikken.no/ selger eget verktøy for resetting av airbag osv, betyr det at de større diagnoseverktøyene til 17-1800kr ikke kan resette dette?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste du kan gjøre er jo da og ta kontakt med bildiagnosebutikken.no for å høre hva du bør kjøpe. Har selv en av produktene de har der ser jeg - ELM327 USB. Jeg kjøpte denne på ebay for knappe 300 kroner ferdig momsa og frakta fra UK, så den de har her er veldig dyr igjen... men kan hende jeg får med noe annet enn en brennecd med piratprogramvare i når du kjøper i norge, men ville ikke satset for mye på dette. Jeg vet ikke om du kan resette airbag fra denne dingsen, men jeg tror det skal være mulig, men har ikke prøvd den særlig ut enda.

Jeg kjøpte også en CD med programvare som skulle være veldig god til denne på ebay, her brendte jeg meg, og betalte 150 kroner for en brennecd med piratvare på - så ut som noe han hadde tatt rett fra download junk folderen sin og bare slengt det ut på en CD og brent i vei uten å rydde opp i det først - programvaren solgte han som sin egen produsert. sant!! Jeg tok kontakt med ebay og paypal for å få igjen penga mine, men der er papirmølla så omfattende og treg at det hele var til å spy av. Det endte opp med at jeg ble tilbudt å betale en utenforstående ekspert for å se på innholdet på CDen jeg hadde kjøpt, for å få hans vurdering om det var piratvare eller ikke - men det hadde jo kosta mye mer enn selve CDen, og de kostnadene hadde jeg ikke fått igjen uansett. Så jeg fikk aldri penger igjen for all umaken jeg gjorde for å informere dem om at folk svindla via deres nettverk... men ikke noe særlig hjelp der å få - så jeg bruker gladelig piratvaren når det skal være på den måten...

Bare en heads up hvis du vurderer å handle på ebay - ikke kjøp noe fra hong kong eller noe sånt, og sjekk grundig at selgeren ikke har EN eneste negativ anmerkning. Denne selgeren jeg kjøpte det av hadde 99,8% positiv feedback - snakk om ulv i fåreklær!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider