Gå til innhold

Hvor lenge mister man lappen om man;

Ranger emnet

Espein

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjenner en som kjørte av i helgen, hvor lenge kan han miste lappen?

Det var 4 unge personer i bilen.

Sjoføren har hatt førerkorte i 29 dager og har fått x antall anmeldelser og tilsnakk fra politi. (UP har til og med video av når han sladder, men han slapp bota fordi)

Han hadde sagt han kjørte rundt 80 i 60 sona, når han var på tur med luftambulansen til sykehuset.

Han blei skadet, ingen andre i bilen blei det.

Han fikk sladd i en slakk sving og kjørte av i motsatt kjørefelt/grøft og tok noen tre. Kom bil imot med 2 barn som han heldigvis ikke trefte.

Han brukte ikke belte.

Hva kan straffa være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg hadde 84 i 50 sona i fjor

Hatt lappen i 3 mnd og fikk 6 måneder , 7000 i bot og fra tatt førerkort og måtte ta teori og oppkjøring på nytt..

Har lappen nå..

Men nettopp fått 200sx så spørs vel hvor lenge det varer

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike neandertalere av noen sjafører ødelegger for vårs andre som er i prøveperioden! lynsj han oppetter vaffelpungen!

Tipper 6mnd uten lappen.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slike neandertalere av noen sjafører ødelegger for vårs andre som er i prøveperioden! lynsj han oppetter vaffelpungen!

:word_ms

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neii, hehe, det er ikke meg nei, har hatt lappen i 13 mnd jeg nå :)

Var bare jeg ble nysjerrig fordi han ville ikke si hvordan det gikk i dag, men fikk til slutt pressa det ut att han hadde mista den. Men vet ikke hvor lenge enda tror jeg.

Og ja, synest selv det er idioti av han, og det måtte vist såpass til for å få de til å begynne å bruke belte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider