Gå til innhold

hva er grunnen til att frevet på fordeleren blir ødelagt?

Ranger emnet


maxgets

Anbefalte innlegg

Hvis drevet(støpegodslignende) på fordeleren(det som stikker nedi motoren)blir ødelagt(knekker av biter) hva kan være årsaken til det?

Kan fettet som er i fordeleren ha blitt så stivt/seigt att det rett og slett blir rivd av?

 

Hva bør man gjøre når dette har skjedd?

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

kanskje noe som har ligget nedi der og detti ned imellom drevet og akslingen fra blokka.. skal ikke skje egentlig da.. aldri hørt om det før faktisk...

 

Det kan ikke være olja/fettet i frodeleren som har vert alt for seigt a?

og det drevet er ikke akkurat dritsterkt.:)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er slark i akslingen som driver fordeleren...shims akslingen der den gaar inn i motoren i forkant til ca 0.30 mm max slark ut og inn,og problemet er borte :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Problemet er slark i akslingen som driver fordeleren...shims akslingen der den gaar inn i motoren i forkant til ca 0.30 mm max slark ut og inn,og problemet er borte :)

hva kan det slarket komme av?

 

Hvem aksel er det jeg skal shimse? den på fordeleren eller den nedi motore?

Hva skal jeg bruke til shims eller får jeg kjøt shims som passer der?

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

man får ikke shimset den akslingen. må bytte aksling og festeplata.. sitter skrudd i blokka... kan hende bare festeplata er slitt da..

må motoren opp da? *håpe ikke*

 

 

Har kikket litt mere nå og der ut som det bare er 3skruer bak ene drevet som registerreima er på så er den ute,stemmer dette?

 

Og hva heter denne delen?

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

man får ikke shimset den akslingen. må bytte aksling og festeplata.. sitter skrudd i blokka... kan hende bare festeplata er slitt da..

 

Joda...man lager en shims saa man kan shimse festeplata utover...bare shimse nok til at akslingen gaar lett rundt begge veier... :) Been there,done that.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår