Gå til innhold

Beste sommerdekk 2009

Ranger emnet

Spruddel

Anbefalte innlegg

Hvilket dekk er det beste i sin prisklasse i år?

Prisklasser:

<1000,- ?

1000-1500,- ?

1500-2000,- ?

2000-2500,- ?

2500+ ?

(alle er per dekk)

Er selv på jakt etter dekk i 225/40R18 og 255/35R18 til min BMW 3-serie E46, men vet ikke hvilke dekk jeg skal velge.. Har tenkt meg i prisklasse 1500-2000,- (mulig litt mer på 255/35R18 dekkene), men hvilke dekk er de beste? Skal brukes mest til vanlig gatebruk så dekkstøy betyr en del, egenskaper på både vått og tørt. I tillegg vil jeg ikke ha noen dekk som er så myke at de er kast etter 2 sesonger. Det er også viktig med godt grep!

Tips?

Kom gjerne med forslag til andre modeller også, så kan det bli en diskusjonstråd.

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, kjører selv på Bridgestone Potenza E050 eller noe sånnt. Er veldig fornøyd, vanvittig bra grep på de, men bråker kanskje litt for mye. Størrelsen på de jeg har er 235/45 R17 og de kostet ca. 1500,- på dekkonline. altså uten montering. lykke til med søket :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 320D. BMW leverer jo dette som sin største størrelse med orginale felger da. Har hørt at dieselutgavene er brede i hjulbuene, vet ikke om det er sant.

Er Pirelli P Zero bra dekk? På dekkonline.no får jeg 4 dekk (2x2) i disse dimensjonene for ca. 7000. Synes jeg var veldig bra pris. Hvordan er dekkene?

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 320D. BMW leverer jo dette som sin største størrelse med orginale felger da. Har hørt at dieselutgavene er brede i hjulbuene, vet ikke om det er sant.

Er Pirelli P Zero bra dekk? På dekkonline.no får jeg 4 dekk (2x2) i disse dimensjonene for ca. 7000. Synes jeg var veldig bra pris. Hvordan er dekkene?

at det er bredere hjulbue er bare piss.

men 255 går fint på e46, får jo plass til det i e36 compact også faktisk.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider