Gå til innhold

Ang motorbytte på omega b. 2,0 til 2,5

Ranger emnet


star33

Anbefalte innlegg

Hei

 

Driver og leiker litt med tanke på og bytte motor på omegaen min er det mye pes og bytte,? enkleste er vel og bytte både motor og kasse vel. passer mellomakslingen rett på eller må den byttes og?

Og ang det og få den godkjent hvordan er det, må man bytte bremser og diverse eller går det med 2,0 16v bremsene. Er takknemlig for svar. Og er det noen som har en grei 2,5 motor med gearkasse kansje så rop ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor bytte kasse når begge to har samme kassa.

Trenger travers fra v6. Må ha 296mm bremser framme for å få godkjent det.

skulle jeg først bytta motor ville jeg heller satt i 3.0 enn 2.5 da.

Endret av Bambo

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor bytte kasse når begge to har samme kassa.

Trenger travers fra v6. Må ha 296mm bremser framme for å få godkjent det.

skulle jeg først bytta motor ville jeg heller satt i 3.0 enn 2.5 da.

 

Er ikke 3,0 litt vanskeligere og få tak i da? Og hva med ledningsnettet er det en fordel og bytte alt eller er det bare hjernen som må byttes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder i hvert fall ikke å bytte hjernen. Sikkert noe av ledningsnettet som er likt, men det er to helt forskjellige hjerner på de to motorene, med sensorer med ulik virkemåte. Sikkert like greit å ta hele ledningsnettet.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder i hvert fall ikke å bytte hjernen. Sikkert noe av ledningsnettet som er likt, men det er to helt forskjellige hjerner på de to motorene, med sensorer med ulik virkemåte. Sikkert like greit å ta hele ledningsnettet.

 

Spørs nok det ja...

Og da er spørsmålet er det noen som har en likandes motor med ledningsnett og heile pakka for salg, gi beskjed hvis det er noen som har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Driver og leiker litt med tanke på og bytte motor på omegaen min er det mye pes og bytte,? enkleste er vel og bytte både motor og kasse vel. passer mellomakslingen rett på eller må den byttes og?

Og ang det og få den godkjent hvordan er det, må man bytte bremser og diverse eller går det med 2,0 16v bremsene. Er takknemlig for svar. Og er det noen som har en grei 2,5 motor med gearkasse kansje så rop ut..

 

Driver på med det samme, men må vite hvilken årsmodell og om det er stv eller sedan.

Stv med økt nyttelast har allt du trenger i understell untatt travers framme. 98 mod åg oppover har samme bremser som v6.

Eldre sedan må allt byttes under, da den har andre bærebruer bak, større diff, antispinn, større mellomaksel. Sæter racing har motor,girkasse og V6 travers framme til salgs. M også ha nøkkel, startsperre modul og hjerne fra samme bil.

Kommer bilder etterhvert på ombyggingen på tråden min, så det er bare å spørre under veis:) Ledningsnett som er på motoren må følge med komplett, deretter er det bare å koble det til i motor rommet. Må ha instrumenter også, ellers blir turtellerog spedometer feil:)

Endret av Sehen

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver på med det samme, men må vite hvilken årsmodell og om det er stv eller sedan.

Stv med økt nyttelast har allt du trenger i understell untatt travers framme. 98 mod åg oppover har samme bremser som v6.

Eldre sedan må allt byttes under, da den har andre bærebruer bak, større diff, antispinn, større mellomaksel. Sæter racing har motor,girkasse og V6 travers framme til salgs. M også ha nøkkel, startsperre modul og hjerne fra samme bil.

Kommer bilder etterhvert på ombyggingen på tråden min, så det er bare å spørre under veis:) Ledningsnett som er på motoren må følge med komplett, deretter er det bare å koble det til i motor rommet. Må ha instrumenter også, ellers blir turtellerog spedometer feil:)

 

steike og. Har ein 96 mod sedan og da betyr altså at jeg må ha alt nytt under da altså, Kansje det beste er og få tak i en hel delebil da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller bare selge den du har å kjøpe en 2.5?

 

Ja men fanken bilen er jo netopp nylakkert og heile pakka, Blir forbanna og begjynne og kjøpe ny bil igjenn da, Kansje noen som vil bytte en stk strøken svart sedan ikke en ripe på den har ikke gått meir enn 160000 eneste som mangler er dørlistene. Svarte linselys og sota blinklys på sidene.Netopp bytta olje og filter på den. Vil seie den er veldig pen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår