Gå til innhold

Sub - hvordan får jeg mest lyd på minst volum?

Ranger emnet

Sharp

Anbefalte innlegg

Hiver meg på jeg også. Har selv Peerless 12" XXLS. De trenger ikke mer enn rundt 21 liter per element. Jeg har skrå mot seteryggen med subbene mot bagasjerommet. Jeg måtte litt till med huggjern på innsiden av skråen så liten var kassen:) Geniale og gir flott lydbilde. Anbefales. Har 2stk, så totalt kassevolum ble 43 liter etter mine beregninger. Klarte ikke å få kassen mindre.

2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en DY9412 da?

30 litter på portet kasse? :P

Liker bedre lydbildet av en lukket kasse, tror jeg :P

Ser på linken din at ELTEK selger en Audiopulse REVO 10", som takler 1500 W, 56 mm slaglengde!

Noen erfaringer med denne? Ser følsomheten kun er 81,7 dB mens de andre ligger godt over 90 dB. Betyr det at denne krever enormt med effekt for å få samme lydtrykk?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bedre lydbildet av en lukket kasse, tror jeg :P

Ser på linken din at ELTEK selger en Audiopulse REVO 10", som takler 1500 W, 56 mm slaglengde!

Noen erfaringer med denne? Ser følsomheten kun er 81,7 dB mens de andre ligger godt over 90 dB. Betyr det at denne krever enormt med effekt for å få samme lydtrykk?

Jepp. Dette betyr i teorien at med 1 watt inn gir de andre 3 ganger så høy lyd (lyden dobles for hver 3.db. 81.7db følsomhet vil jeg si er meeeget tungdrevet

2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo sette 2 sbber i en lukket kasse, me front to back?

2 subber i en lukket kasse som har volumet til en singel.

Mye nyttig lesestoff bak den linken! Men ser de skriver: "New, small box subwoofer designs have all but negated the need for isobaric loading in car audio and it has fallen out of popularity."

Nå har jeg snakket med Planet Hifi, og vi var enige at Hertz HX 300 kunne passe for meg, med ca. 30 liters kasse. Noen som mener at dette ikke er et bra valg, vennligst si ifra nu! :tannløs:

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider