Gå til innhold

Omega B en bra bil?

Ranger emnet

bidz

Anbefalte innlegg

Noen som har greie på Omega B 2.5 V6 her, og om de er gode biler? er det typisk med rust på disse (snakk om en 95mod)?, noe typiske spesielle feil som en skal se etter og sjekke?

Alle råd og tips tas imot :)

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder rust:

- Hjulbuer bak,

- ÅPNE bakdøra og se på hjulbua fra toppen og nedover mot kanalen. Er det bobler på dette "flate" området, så er helvetet i gang.

-ÅPNE bakdøra og vipp bort den gummilista som er fra halve døra og nedover (i bakkant).

- Ramme vanger foran (må ha bilen på bukk)

- Ramme vanger bak ( ----- " -----)

- Områder under/over varmedeksel for eksospottene foran bakakselen

- Vipp til siden begge dekslene/polstringen i bagasjerommet og følg skjøten som går i lengderetningen (bak støtfangeren).

V6'ern har vel også litt problemer med tung motor/ veik forstilling slik at hjulene kneler litt. Må sjekkes på forstillingskontroll.

Viktig at reg.reim er byttet for mindre enn 60.000 / 4 år siden.

Enkelte biler har problemer med luftfordeling på de utgavene som har klimatronic.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by totta

rust er vell omegans største problem, finnes vell ikke en som ikke har skifta hjulbuer bak vell he he he

Rust er vel ikke en typisk ting på Omega B ? vet det er et stort problem på Omega A, men..

Omega'n jeg hentet meg var iallefall 100% rustfri. Og det er en 1995 modell, som er tectylert siden den var ny en gang i året (kjøpt ny i Norge). :)

04 Mercedes-Benz CLK

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naboen min hadde en fin samling med opel i garasjen

2 stk corsa

2 stk vectra

1 omega.

Alle er fra 96 til 99 tror jeg..

Den ene vectraen måtte byttes begge skjermene bak og kanaler.

Den andre vectraen røk registerreimen på, heldigvis før garantien gikk ut.

ene corsaen fikk store motor problem og smeltet eksos anlegget 2 ganger etter at Opel verkstedet sa og tok seg betalt for å fikse det. Til slutt røk toppen.

Mye problem med rust men minst like mye dårlig arbeid fra verkstedet sin side. setter ikke på plass ting skikkelig og får ikke fikset det de tar seg betalt for..

Jeg styrer iallefall unna opel

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega`n er den bilen jeg har vært mest fornøyd med.

Det er en nydelig bil! Jeg hadde V6 med manuellt gir og den var morsom, gikk godt.

Måtte fjerne rust på bakdørene og dørlåsene var ett helvete om vinteren, ellers så var det ikke noe større problemer med den bilen (kjørte 50000km på 2år)

her er ett bilde:

omegan.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ta magnet testen, gå rundt bilen med en magnet og sett den på forskjellige steder. Nede langs siden, hjulbunn og slik er ofte det som ruster mest. Hvis magneten ikke sitter betyr det at noen har prøvd å skjule rust ved hjelp av stålplastikk eller lignene.....

ny kam, porta, høvla, 2,5 eksos, senka 60mm, stylingsett.

Medlem av brennaracing

Opel ascona - Fordi velvære starter med.......opel ascona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MAGUN

Omega`n er den bilen jeg har vært mest fornøyd med.

Det er en nydelig bil! Jeg hadde V6 med manuellt gir og den var morsom, gikk godt.

Måtte fjerne rust på bakdørene og dørlåsene var ett helvete om vinteren, ellers så var det ikke noe større problemer med den bilen (kjørte 50000km på 2år)

her er ett bilde:

omegan.jpg

Den var nice ja :) Er jo sinnsykt komfortable og kjøre disse bilene.. stillt og rolig og komfortabelt.. Er ikke så mye utstyr på min (mangler kjørecomputer, nivåregulering, antispinn, ac og el. vindu på bakdørene, skinn), men skal hente hjem en '97 MV6 sedan fra Tyskland som delebil snart (ca. 30-35k) og flytte over ALT fra den, og den har ALT utstyr (inkl. skinn). MV6 motoren skal også få seg nye kammer, + porting/polering/osv. av toppen.. Noe rundt 240-250hk har jeg fått opplyst at dette skal gi. Kommer til og ha klima-automatikk og el. takluke da, og det er jo ganske sjeldent :)

Mulig jeg også slenger inn automat-kassa for maks komfort, får se..

Siden Omega'n jeg har er kjøpt ny i Norge - i 1995 - så slipper jeg alt av avgifter osv. ved ombygging - og det er jo en stor fordel!.. biler som er reg. etter 1/1996 må jo betale effekt-avgift og vektavgift osv. ved ombygging..

04 Mercedes-Benz CLK

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BRENNA-opel-RACER

Du burde ta magnet testen, gå rundt bilen med en magnet og sett den på forskjellige steder. Nede langs siden, hjulbunn og slik er ofte det som ruster mest. Hvis magneten ikke sitter betyr det at noen har prøvd å skjule rust ved hjelp av stålplastikk eller lignene.....

Har sjekka for rust - veldig nøye!.. hehe.. har hatt 2stk. calibra'er før som har rusta som f...!! for og si det mildt..

04 Mercedes-Benz CLK

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider