Gå til innhold

Anbefalt konebil?

Ranger emnet

Påskeegg

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg "ny" bil litt utpå våren el sommeren. Ønsker meg en skikkelig konebil, så liten som overhodet mulig... Men er usikker på hvilke muligheter jeg har, og hva som evt er best.

Jeg har sett på Nissan Micra, fordi jeg vet at de er små. Sjefen min foreslo Toyota Corolla, den er visst liten, men er det flere typer små biler? Noe som er forholdsvis lettstelt og holdbart. Skal bruke maks 25000,- på den, så det blir jo ikke av de nyeste typene...

Jeg har ingen preferanser i forhold til merke og utseende(Synes de ser like ut alle sammen, jeg ser bare på fargen...), motor(Jeg kjører som ei kjerring), lyd(jeg synger i bilen, det overdøver alt...) og hva ellers dere menn ser etter ;-) Så kom med gode forslag, og ris/ros til konebil typer som det er minst mulig slit med. Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten? Sjekk ut VW Lupo og søsterbilen Seat Arosa. Begge er billige for tiden, kommer som regel med 1.0 som bruker fryktelig lite bensin, de er billige å forsikre og superlette å kjøre.

Ser at du nevner max 25000, da burde du kunne finne en grei Arosa på finn, ligger også ute en Lupo til 29 000, kan jo prøve å by han 25?

Et annet alternativ er Polo, men den er litt større igjen. Men det finnes flere av dem til salgs.

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er små og praktiske: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16649196

Evt Suzuki Swift som bare er liten:)

Renault Clio og Fiat Punto er også to alternativer, litt "skumlere" enn de andre (fransk og italiensk) men absolutt verdt en titt.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider