Gå til innhold

Girstangbevegelse rundt 50 km/t

Ranger emnet

torbjs

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har en Seat Cordoba 2002 modell som er gått ca 100.000km, og bortsett fra ellers å være en fin bil er det en ting som plager meg. Når jeg kjører rundt 50km/t er det akkurat som om motoren beveger seg rytmisk frem og tilbake, og dette forplanter seg til girstanga og også resten av bilen. Dette har vært der ei stund nå, og inntreffer både på sommerdekkene og vinterdekkene, noe som sier meg at det neppe er temperaturrelatert. Det er heller ingen forskjell på varm og kald motor.

Dekkene har jeg fått balansert, uten hell. Ellers kan jeg tilføye at det merkes mest når motoren jobber oppover en bakke f.eks. Samt at det noen dager kan være omtrent fraværende. Jeg har enda ikke greid å se noen fellesnevner mellom de dagene det er nesten borte og de andre dagene.

Det er også slik at det merkes mest i 3. og 4. gir.

Er det noen her som har vært borti det samme, eller har noen ideer til hva det kan være? Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slakke/slitne girkassse/motorfester

men igjen skjønner jeg ikke helt hvordan dette er mulig når du har FWD... du har jo ikke girkassa under deg, den er i motorrommet og du har giroverføringer som følger av stag/wayer bort til spaken din...?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hmm.. girkassefestene og motorfestene ser ikke så gæli ut, men skal ta den en tur innom et verksted her for å se om de finner ut av det.

Men mens jeg studerte rundt på girkassa oppdaga jeg at der var et hull som manglet en propp! Tenker mine tanker rundt hva dette kan medføre, og lurer på om dette kan føre til at oljen i girkassa forsvinner ut her? Har tatt et bilde for å vise hvilket hull det er, det er altså på toppen av girkassa, helt inntil motoren.

Synes bilen har vært litt treg å få i gir i det siste, samt at den clutcher ikke like langt ut som før.Bilde058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider