Gå til innhold

Audi A4 96 mod. Står "Int 1" å blinker ved start

Ranger emnet


kransekake

Anbefalte innlegg

skal på service 6.3.2

Q: Hva betyr LN1 og LN2 som blinker i triptelleren når jeg starter opp bilen min?

A:

LN1:

30000km service

Bytter:

-Oljefilter

-Pollenfilter

Kr 4088,00

 

LN2:

60000km service

Bytter:

-Oljefilter

-Pollenfilter

-Plugger

-Luftfilter

Kr 5103,00

Endret av crezit

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.3.1

Q: Hvordan kan man fjerne "Service OIL" fra triptelleren når du starter opp bilen? (Gjelder for B5, muligens nyere modeller å)

A:

1. Trykk og hold knappen til høyre i instrumentet

2. Slå på tenning

3. Bokstavene OIL vil vises i KM teller displayet

4. Slipp ut knappen til høyre

5. Trekk og hold ute knappen til venstre

 

 

Konge altså, Takker !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

118 000!! Er jo såvidt innkjørt den jo!!

Du må få Møller til å resette det for deg, kan være det går med Autotap også.

Og sjekk Haynes manualen for hva du bør gå gjennom! :)

På en så gammal bil er kanskje regreim nr 2 på trappene? Sjekk lekkasjer på alle slanger i motorrommet, spesielt olje og kjølevann. Går tomgang bra enda? Skifte plugger, pollenfilter, luftfilter, oljefilter og bensinfilter. Se over bremsene.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting til, om ikke mod stenger.

 

På bakgrunn av det veegard skrev, så går tomgang fortsatt bra, men nåla kan gå under 1x når jeg trør inn clutchen noen ganger, har skjedd 3-4 ganger at bilen stopper å må fyres igjen å ..

 

Noen tips? Fikk beskjed om at det kanskje ikke var LMM som skal byttes da jeg vist nok skal ha Hitachi måler å ikke Bosch ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener under 1000?

Disse bilene skal vel ha en stødig gange på 900rpm når tomgangen er fin.

Når du stopper og trykker inn clutchen, er det da turtallet varierer? Det er en del som har hatt problemer med akkurat det tror jeg. Gjerne at den jager litt på turtallet også.. det gjør min. Når sånt skjer i større grad så kan det hende at motoren dauer, men ser jo ikke ut til at du har abnormalitet i turtallet på vanlig tomgang i hele tatt?

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daler den til 500 stabilt, eller "hopper" den fram og tilbake. Hvilken motorstørrelse har du? 1.6 og 1.8 B5 skal ligge på 900rpm flatt.. Hm. Iallefall min og kompisen min sine. Oppfører den seg merkelig når du rygger, varierer tomgangen da? Akkurat som den er litt shaky og lever litt sitt eget liv?

 

Brainstorming på alt som har med tomgang å gjøre:

 

Luftfilter (kan bli tett)

Luftmassemåler (kan bli dårlig)

Luftspjeld (oljefilm, skitt osv kan gjøre at det blir tregt)

ICV - Idle control valve (kan bli fullt av møkk, qtips og gjennomsprøyting av motorrens fikser det)

Lambda (tikker lambdaen fint og stødig?)

Plugger (se på fargen, er de oljete, hvite, gylne?)

Annet enn det er det over/undertrykk i injectorer, kanskje de har litt rusk og rask i seg. Kjøpe noe injectorrens på biltema og helle oppi tanken før du fyller fullt neste gang, så kanskje den svarer litt raskere.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår