Gå til innhold

Mitsubishi Carisma Motor trøbbel

Ranger emnet

CarismaLasse

Anbefalte innlegg

Hei!

Vasket motoren på bilen min her hin dagen, og etter det har den begynt å fjuske på alle girene. Den starter OK, men har blitt litt tyngre på oppstarten. Det kommer ingen veske ut av potten, men det lukter sterkt og det kommer eksos ut i rykk og napp, helt hvit eksos, om det betyr noe :P

Gass pedalen er tung etter å ha giret opp, og motoren "hopper" når jeg gasser, akkurat som om du skulle prøvd å løse bilen i 3. gir.

Mine tanker er at det kanskje er kommet vann i oljen eller vann i bensinen, at fordelerlokket har fått noe i seg og trengs å byttes, og at jeg gjerne bør bytte startkabler og rotor?

Noen ideer? Jeg er lite bilkyndig og kan minimalt, så all tips og hjelp mottaes med stor takknemlighet! :D

Bilen er forresten en Mitsubishi Carisma 97 mod, 1.6l og 90hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mine tanker er at det kanskje er kommet vann i oljen eller vann i bensinen, at fordelerlokket har fått noe i seg og trengs å byttes, og at jeg gjerne bør bytte startkabler og rotor?

Noen ideer? Jeg er lite bilkyndig og kan minimalt, så all tips og hjelp mottaes med stor takknemlighet! :D

Bilen er forresten en Mitsubishi Carisma 97 mod, 1.6l og 90hk

Du har mest sansynlig fått vann en plass der det ikke skulle vært vann. Skru av fordelerlokket og tørk rent. Trenger ikke bytte noe. Sjekk luftfilter og forgasser for vannannsamlinger. Hvit eksos er tegn på vann i forbrenningskammeret, kommer som oftes av gåen toppakning, men med tanke på at du vasket bilen er det bare kommet vann inn luftveien.

Sjekk også for vann i tennplugghettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar begge to..

Eneste problemet er at jeg vet så lite om motor :P Har skrudd opp luftfilter boksen og sikringsboksen for å komme til til fordeleren, men det var enormt trangt med plass så jeg kom ikke til fordeleren skikkelig.

Noen som har erfaring med lignende motorer og kan gi meg noen tips eller pekepinner i riktig retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider