Gå til innhold

volvo 242dl b20 1975

Ranger emnet

volvo 242 dl

Anbefalte innlegg

hei har en volvo 242dl orginal. som jeg skal bejgynne på snart. litt info om bilen: b20, m40 4 trinns manuell, 1031 bakaksel, orginale tilleggsfelger.

litt om hva jeg tenker som skal på denne.

lett trimming av b20. tenkte da på efekt ca 160hk

rustsveising og den type jobb, lakkeres i samme farge som den er.

montere inn servotannstang, bredere felger og dekk, superflex foringer, senk, frontleppe fra gt/260serien(den under fangeren), tilhengerfeste , hvite blinklysglass foran.

noen som mener noe annet? kom gjerne med noen tisp eller forslag til hvordan jeg kan gjøre tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjefs bil!! Godt å se det er flere av oss med ordentlig gammel god volvo=)

Høres ut som en bra plan du har der, det eneste jeg ikke er helt enig i er hvite blinkers. Gå heller for nye orginale, ser mye bedre ut...evt kanskje usa blink.

Men det er meg=) hehe..

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei daain. har et sett med orginale, men skal spare dem orginale.

Har du sjekka hvor mye det koster for nye?? tror ikke det er så ille...

Så kan du kjøpe nye å ha liggende, så kjører du med dem som står på nå=)

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka hvor mye det koster for nye?? tror ikke det er så ille...

Så kan du kjøpe nye å ha liggende, så kjører du med dem som står på nå=)

kjøpte to nye glass for 2 år siden. da betalte jeg ca 275kr per stk med rabatter. har bestilt noen smådeler til understellet fra ipdusa fra statene. håper dem kommer før sommern er over. er på jakt etter trimkam og en b20 blokk uten topp og uten bunnpanne. har disse delene fra før av.

hvordan kan jeg legge ut bilder her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte to nye glass for 2 år siden. da betalte jeg ca 275kr per stk med rabatter. har bestilt noen smådeler til understellet fra ipdusa fra statene. håper dem kommer før sommern er over. er på jakt etter trimkam og en b20 blokk uten topp og uten bunnpanne. har disse delene fra før av.

hvordan kan jeg legge ut bilder her?

oki, vurderer sterkt å kjøpe et par nye jeg og, men har usa blink foreløpig.

photobucket.com funker fint for å legge ut bilder, last dem opp der og kopier img-linken, lim den inn her og vips - bilder=)

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

001.jpg

Ossen felger er det egentlig?, har to stykker ligganes uten dekk,hehe kan kjøpe dem vis du vil:P felgene hadde jo vært drit råe vis man hadde bredda dem:P

vet ikke hva dem heter. kan du sende delenummeret som står trykt inn i felgene så kan jeg sammenligne om det er det samme. eller du kan sende bilde av felgen. disse typer felgene kunne en velge som extrautstyr på 200 serien. kom bla på ambulanse orginalt og på mulig gl stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva dem heter. kan du sende delenummeret som står trykt inn i felgene så kan jeg sammenligne om det er det samme. eller du kan sende bilde av felgen. disse typer felgene kunne en velge som extrautstyr på 200 serien. kom bla på ambulanse orginalt og på mulig gl stv.

jeg har samme felga på min 242:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider