Gå til innhold

Spørsmål om Audi A4 B7

Ranger emnet

Kjetilr

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer for tiden å kjøpe meg en 2007 A4 og har ett par spørsmål i den forbindelse:

Hva er forskjellen på en med lyspakke og uten?

Er det noen kjente problemer med denne modellserien? Tenker på å kjøpe 1.8t eller 2.0t med quattro.

Er denne større innvendig i forhold til B5 og B6?

Bør man kjøpe S-line? Er det verdt de ekstra pengene?

Håper jeg kan få noen kloke gode svar fra noen audi kjennere her.

På forhånd takk.

mvh Kjetil

Som kommer til å handle audi.. :)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

Jeg vurderer for tiden å kjøpe meg en 2007 A4 og har ett par spørsmål i den forbindelse:

Er det noen kjente problemer med denne modellserien? Tenker på å kjøpe 1.8t eller 2.0t med quattro.

På forhånd takk.

mvh Kjetil

Nå skal ikke jeg grave meg ut på altfor dypt vann her siden jeg ikke har b7:)

Men jeg kan si det jeg vet og tror:)

Lyspakke er vel med alle mulige lys i alle bauer og kanter:)

Under seter bak, i gulvet fremme og bak, under åpne dører, inni dørhåndtak innvendig(det har jeg).

Ingen prob med modellen som har falt meg for øre:)

Den er omtrent klin lik innvendig som b6:)

S-line ER verdt pengene:) (synes jeg)

venter på tråd etter du har kjøpt;)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

På forhånd takk.

mvh Kjetil

Med lyspakke så mener du "coming/leaving home" eller?

Om dette er tilfelle så er dette at tåkelysene/sprederne + alle innvendig lys skrur seg på når du åpner bilen. Dette gjør det også på b6 modellene men ikke med selve tåkelysene utvendig.

B6 og B7 er kanskje litt større innvendig enn b5. Men b6 og b7 karossen er vel så å si helt identisk om man ser bort fra singleframe fronten og baklyktene.

Og ja, S-line er uten tvil verdt de ekstra pengene. :)

Lykke til med bilkjøpet.

Du kommer garantert ikke til å angre på at du kjøper deg en B7. Veldig sugen på B7 selv om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur coming/leaving home er noe annet enn lyspakke:)

Ja er nok både rett og galt :P

Fant dette på Møller sine sider:

"Lyspakke, innvendig og utvendig

Innvendig lyspakke med lysdiode-belyste dørlommer, fotrom og døråpnere, indirekte belysning av dørkledninger, leselamper i takmodulen bak; inklusive automatisk punktbelysning: forskjellige lysprofiler kan konfigureres via MMI Utvendig lyspakke med opplyst område under sidespeilene og dørhåndtak-belysning med lysdioder, letter inn- og utstigning av bilen, aktiveres når bilen låses opp og dørene åpnes; inklusive innstigningslys og markeringslys i alle dører "

(dette er da på de aller nyeste b8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar så langt. Det er veldig godt å bruke bilforumet da det finnes mye kunnskap her..

Etter noen år uten audi så ble jeg forholdsvis forelsket da jeg kjørte en slik audi igjen.. :)

Ett annet spørsmål er jo om B7 er verdt de ekstra pengen i forhold til B6?

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

På forhånd takk.

mvh Kjetil

Jeg har eid en B7 i et år, solgte den i januar.

Lyspakken, vil jeg tru er som andre sier her, lys under dører,seter o.l ,hadde det på min men usikker på om det er det som kalles lyspakken.

Min hadde rulla knappe 70.000km når jeg solgte den, eneste jeg hadde problemer med, var at coilene er svake på disse, dem ryker en etter en :( ( Jeg hadde 2005 mod 1.8 TQ)

Større invendig en B5 ja. (har min andre B5 nå)

S-line er så absolutt verdt vær eneste krone, mye tøffere utsende og interiørmessig. Vet ikke om du tenkte på s-line eksteriør og/eller interiør, men jeg hadde begge deler på min.

Lykke til med bilkjøpet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett annet spørsmål er jo om B7 er verdt de ekstra pengen i forhold til B6?

Det blir jo et personlig spørsmål. :)

Jeg selv har b6 s-line nå med mer utstyr enn en "vanlig" s-line så jeg er veldig fornøyd med den. Syns igrunn b6 karossen er finere enn b7 også ORIGINALT. Men hver sin smak. Har selv lyst på b7 karossen men kan ikke svare deg på hvorfor egentlig :P

Veldig fornøyd med B6`n jeg hvertfall. Og kjøremessig så er det null forskjell på b6 og b7. Kun forskjeller utvendig. (stort sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de forskjellige orginale stereoanleggene. Noen som kan gi en god forklaring på de?

er sort taktrekk standard på S-line? Mener å ha sett s-line b7 med hvitt. Mulig jeg tar feil...

Har selv Bose anlegg og er veldig fornøyd.

Sort taktrekk er IKKE standard på s-line. Dette er ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen en fiks side eller informasjon å hjelpe meg med for å tolke de forskjellige kodene i serviceheftet? Så jeg ser at det virkelig er slik selger sier. Altså når det gjelder org montert ustyr.

Håper virkelig at noen har noen gode tips..

mvh kjetil

Endret av Kjetilr
glemte noe

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen en fiks side eller informasjon å hjelpe meg med for å tolke de forskjellige kodene i serviceheftet? Så jeg ser at det virkelig er slik selger sier. Altså når det gjelder org montert ustyr.

Håper virkelig at noen har noen gode tips..

mvh kjetil

Hva sier selger da? noe du er i tvil om stemmer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig sikker på at det han sier stemmer. Virker hvertfall ærlig. Bare liksom vært kjekt å vite. Jeg var på Møller på Gjøvik og snakket med dem, men de kunne ikke skrive ut informasjon om bilen.

Lurer bare litt på hva slags stereoanlegg som er montert. Kanskje noen kan koden for det?

Håper alt går i orden hvertfall. Savnet audi og quattro i altfor lang tid......

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider