Gå til innhold

Div. hjelp med 93mod 1,3 xli

Ranger emnet

Nemoas

Anbefalte innlegg

har diverse spørsmål om min Corolla som jeg håper dere kan hjelpe med.

Har kjøpt meg en turtallsmåler siden det ikke er i bilen originalt, men hvor skal jeg koble signal kabelen?

Lurer også på hvordan jeg kan få litt mer enn de originale 88 hestene ut av motoren. veit det ikke mer mye og hente ut av en 1,3 men hva kan jeg gjøre for og få litt mer i hvertfall? og til en fornuftig pris.

lurer også på hvor jeg kan få tak i en ny høyre siderute(har en KJEMPE ripe) har 3 dørs versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
har diverse spørsmål om min Corolla som jeg håper dere kan hjelpe med.

Har kjøpt meg en turtallsmåler siden det ikke er i bilen originalt, men hvor skal jeg koble signal kabelen?

Lurer også på hvordan jeg kan få litt mer enn de originale 88 hestene ut av motoren. veit det ikke mer mye og hente ut av en 1,3 men hva kan jeg gjøre for og få litt mer i hvertfall? og til en fornuftig pris.

lurer også på hvor jeg kan få tak i en ny høyre siderute(har en KJEMPE ripe) har 3 dørs versjonen.

Turtalls måleren kobler du innpå Coilen. Det har jeg iallefall gjort, å da skal den funke greit :) Hvilke RPM måler har du?

Kjøpte min fra auto gauge, å der får du med ett koblings skjema :)

Hestene er jo ikke akuratt så mye å få gjort med. Bortsett fra Eff. Anlegg (Dyrt) Åpent filter (Hjelper ikke noe omtrent, bortsett fra lyd). Ny kam kan du kjøpe men det er skam dyrt. Turbo konvertere kan du gjøre, men er skam dyrt... så er ikke mye du kan gjøre med 1.3 literen. Men vil hjelpe litt på effekten med nytt eksos anlegg. Eventuelt med Sports katt.

Side rute for du nok på hoggeren. ellers må du nok oppsøke en lokal glass fohandler asså.. Prøv hoggeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Takker for svar Espen-S (forøvrig stilig navn, heter espen selv;))

Det er måler fra auto gauge, men fikk ikke med noe skjema på min...

Har byttet til åpent luftfilter og det gir litt mer lyd ved gasspådrag.

Hva vil dyrt si med tanke på effekt anlegg, sportscat og turbo konv? Tenker bare ca priser..

Og angående motorbytte vil det være mulig og få bilen godkjent for veg? eventuelt hva må gjøres, og hvilke motorer er "plug and play"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde heller få tak i instrument panel fra 1,6/1,8/gt, da får du turteller i instrumentpanelet. Blir finere, og er plug and play visstnok.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert den i a-stolpen.

så det ser greit ut, måtte ha a-stolpe holder uansett da jeg ville ha volt og ampermeter i bilen. og syns ikke det ser noe ålreit ut med de single holderene man bare skrur på.

så har byttet ut stolpen med en med 3 hull i.

Men er den plug and play i den forstand at kabelen ligger ferdig fram til kontaktene bak det originale panelet? så jeg kan bare koble meg videre derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider