Gunnar KRC Skrevet Mars 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 Jeg har en 1986mod niva 2121 som jeg kunne tenkt meg noe mer krutt i, vil gjerne få til rundt 170-200 gamp i en turbomotor, noen som har tips til vilken motor jeg kan bruke? dette skal ikke godkjennes så vekt på motor, moment o.l er ikke så farlig. Trenger gode tips :) om dette blir vanskelig kan jeg ta til takke med rundt 120-140hk. Tenkte jeg kunne tilpasset en b-20motor eller noe sånt, noen som har prøvd? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladaking2105 Skrevet Mars 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 etter det jeg har hørt er volvo dårlig ide`. enkleste er vell fiat tc. hvis du henter den ut av en bakhjuls trokken fiat er det bare å sette rett inn. og med nye kammer og gassere er 150hp lett ;) Siter 1983 BMW E30 323i 2dr.1963 BMW 1800 1967 BMW 2000 1984 Mercedes S123 300d1982 Lada 2106 1600L1986 Lada 2105 1986 Lada 2121 Niva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
basskassehue Skrevet Mars 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 spark inn ei nos flaske og få en kompis til å løpe etter å pelle opp deler fra motoren din når du trykker på knappen Siter audi a4 turbo.saab 900 turbo spiker .mazda 323 solgt. chevy montecarlo solgt. scorpio solgt. nissan cherry høgd. ford escort xr3i høgd. toyota camry 2.0 høgd . toyota camry 1.8 høgd. mercedes 190 høgd.chrysler neon solgt.volvo 740 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladaking2105 Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 til opplysning ble rally utgaven av lada motoren levert med opp til 260hk med turbo :) Siter 1983 BMW E30 323i 2dr.1963 BMW 1800 1967 BMW 2000 1984 Mercedes S123 300d1982 Lada 2106 1600L1986 Lada 2105 1986 Lada 2121 Niva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 etter det jeg har hørt er volvo dårlig ide`.enkleste er vell fiat tc. hvis du henter den ut av en bakhjuls trokken fiat er det bare å sette rett inn. og med nye kammer og gassere er 150hp lett ;) blir det for trangt med volvomotor eller er det bare tilpassing som er problemet? Hvilken fiat burde jeg se etter da? lett litt etter croma men har ikke funnet noe til salgs :( 260hk i en lada hørtest skummelt ut :D Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladaking2105 Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 (endret) mener det skall bli total krash med traversen og volvo motorn er for lang også tror jeg. De fiat motorene kan du hente fra blantanet: croma, argenta, 131, 132, 2000, ritmo Endret Mars 23, 2009 av ladaking2105 Siter 1983 BMW E30 323i 2dr.1963 BMW 1800 1967 BMW 2000 1984 Mercedes S123 300d1982 Lada 2106 1600L1986 Lada 2105 1986 Lada 2121 Niva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Origo Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Fiat Abarth (spider 124?)motorer skal passe bra. Mener at den gir 115 hk. Ellers har en sprø egypter satt inn en lancia motor. http://forum.difflock.com/viewtopic.php?t=38913&sid=8b3593ce9bc03e53ed2f26a6be43a5e6 Ford V6 med automat kasse er også blitt brukt. (Simon Allan, niv6 på difflock forumet.) En annen normal ombygging er å sette inn en 1.9l TDI fra ymse citroener eller peugoter med motor i serien xud9 Bruker du deler fra en orginal niva diesel, så er det meste av jobben gjort. Etter det jeg har lest funker det med de fleste xud9 motorene, ikke bare dieselene... Som en kuriositet kan det sies at det er riktig at de kjørte med ca 260 gamp i Ladaene på Dakar rallyet. Det meste var bygd om da. Karrosseriet var 20cm lengre, bremsene var bedre og girkassen var av et annet fabrikat. Transferkassen var derimot nesten orginal. (de byttet til europeiske kulelagere) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladaking2105 Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 rover sin 3.5L V8 passer jo å med litt mods Siter 1983 BMW E30 323i 2dr.1963 BMW 1800 1967 BMW 2000 1984 Mercedes S123 300d1982 Lada 2106 1600L1986 Lada 2105 1986 Lada 2121 Niva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 Er vel v8 i denna karen: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladaking2105 Skrevet April 3, 2009 Rapporter Share Skrevet April 3, 2009 mener det skal finnes mins en 2107 i norge regga med 350 under huven :D Siter 1983 BMW E30 323i 2dr.1963 BMW 1800 1967 BMW 2000 1984 Mercedes S123 300d1982 Lada 2106 1600L1986 Lada 2105 1986 Lada 2121 Niva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Henter snart min "nye" Niva track. Her er planen å sette inn en Fiat Croma twincam turbo. Skal visst i følge eieren av motoren være skræmt opp i 200 gamp. Har funnet en del fine links på nettet til slik konvertering. Det vanskeligste er at bunnpanna på Niva har utsparing til frontdiffen, samt at diffen er skrudd fast i motorblokka. Bunnpanna passer ikke på Fiats motor. Altså må bunnpanna moddes. Evt. så kan begge bunnpannene kuttes av oppe ved flensen, og sveises sammen, slik at ladapanna får fiatflens. Så er det motorfeste på venstre side som må modifiseres. Cluchhuset fra Niva må justeres litt pga. et deksel på fiatmotoren som kommer i konflikt. Ikke noen stor sak, men det må gjøres. Svinghjulet må flyttes over fra Lada. Dette er ikke helt heldig for det er noen kilo lettere ennFiats, altså svakere dreiemoment ved lave turtall, som jo kanskje er det man helst vill oppnå med dette byttet. Alternativet er å dreie ned fiats svinghjul, slik at det passer inn i cluchhuset fra Niva, men slik at startkransen fra Niva passer på, men samtidig at man beholder en god del av vekten -spooky. Tør du fortsatt planlegge bytte av motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladaking2105 Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 jeg har akkurat kjøpt meg motor fra en 132, som jeg skal ha i ei 2105 men med denne motoren er det letter en med croma (132 har motoren "rett vei") Siter 1983 BMW E30 323i 2dr.1963 BMW 1800 1967 BMW 2000 1984 Mercedes S123 300d1982 Lada 2106 1600L1986 Lada 2105 1986 Lada 2121 Niva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Regner med at du følger opp med bilder og slikt? Det er ikke akkurat mye trafikk på Ladaforumet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladaking2105 Skrevet Mai 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2009 blir vell ikke å sette den inn før neste sommer. skal overhale den neste vinter. Siter 1983 BMW E30 323i 2dr.1963 BMW 1800 1967 BMW 2000 1984 Mercedes S123 300d1982 Lada 2106 1600L1986 Lada 2105 1986 Lada 2121 Niva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Juni 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2009 har Fiat ritmo abarth motor til salgs om det er av interesse.. har måtet til nivakasse til den, freste ut fra clutchuset samt flytta starter til andre siden av blokka. Har desverre ikke den girkassa, men motor står fortsatt i garasjen.. Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.