chevy4x4 Skrevet Mars 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 har problemer m å få start på motorn dysene åpner ikke ka e det som styre dem har målt spenning på dysene 1234 og på slutttrinnet målte jeg på234 ikke nr 1 har ohmet ledningen imellom dysenr 1 og slutttrinnet det er ikke brudd der har også spenning inn till slutttrinnet har også god jording til det noen ideer på ka som kan være feil vet ikke ka som har med åpning av dysene gjøre håper på svar det må da finnes noen kloke hoder der ute mvh oppgitt 740 eier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 230k( Skrevet Mars 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 så du får fram bensin da? det e væll tenninga som styra dysn, allså svenghjulsensorn om æ ikke tar my feil?;S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Skjedde det noe ekstraordinært før bilen stoppet? Har du disse Motronic / B230ET skjemaene som ligger på div svenske og russiske sider? Haien(?) her har laget et kompendie av noe feilsøkerutiner for B230ET. Jeg brukte måleverdiene derfra for å eliminere feil ved giverne og enhetene da jeg slet med min. Litt tunglest hvis du liker flytskjema-varianten "did you touch it?" "did anyone see you" osv... , men greit å følge slavisk step-by-step. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4x4 Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 så du får fram bensin da? det e væll tenninga som styra dysn, allså svenghjulsensorn om æ ikke tar my feil?;S har stabilt bensin trykk på ca3,2 bar svinghjulssensorene har jeg skjekka de er i orden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4x4 Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Skjedde det noe ekstraordinært før bilen stoppet? Har du disse Motronic / B230ET skjemaene som ligger på div svenske og russiske sider? Haien(?) her har laget et kompendie av noe feilsøkerutiner for B230ET. Jeg brukte måleverdiene derfra for å eliminere feil ved giverne og enhetene da jeg slet med min. Litt tunglest hvis du liker flytskjema-varianten "did you touch it?" "did anyone see you" osv... , men greit å følge slavisk step-by-step. jeg kjøpte bilen i denne tilstanden men tidligere eier sa at den ble dåligere gradvis funka ikke på tomgang osv når han skulle starte den så måtte han jukkle på gassen for å holde den i gang og siden har den ikke startet jeg har kikka på denne her http://bilbygging.no/viewtopic.php?t=1974 og søkt litt utifra den men har ikke fulgt den slavisk har testa det som har m dysene og fuel leveranse å gjøre har du noen linker til sidene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Mars 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 jeg kjøpte bilen i denne tilstanden men tidligere eier sa at den ble dåligere gradvis funka ikke på tomgang osv når han skulle starte den så måtte han jukkle på gassen for å holde den i gang og siden har den ikke startetjeg har kikka på denne her http://bilbygging.no/viewtopic.php?t=1974 og søkt litt utifra den men har ikke fulgt den slavisk har testa det som har m dysene og fuel leveranse å gjøre har du noen linker til sidene Er det tomgangsregulator på ET? F motorene starter ikke viss tomgangsregulatoren er utkoblet/defekt. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Mars 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 Prøvd å ta bort radiostøyreleet og legge en jumperledning mellom den rød/grønne ledningen og den røde ledningen? Da står dysene åpne hele tia. Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4x4 Skrevet Mars 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 Prøvd å ta bort radiostøyreleet og legge en jumperledning mellom den rød/grønne ledningen og den røde ledningen? Da står dysene åpne hele tia. testa det men den starta ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4x4 Skrevet Mars 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 Er det tomgangsregulator på ET? F motorene starter ikke viss tomgangsregulatoren er utkoblet/defekt. hmmmm da må jeg få sjekka det i morgen har en ny styre enhet til tomgangsreguleringa godt tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 230k( Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 å kompresjon har du ja? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4x4 Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 å kompresjon har du ja? ikke noe i veien m den det dysene som ikke vil åpne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Sleit med den samma feilen for en stund siden. Jeg fikk riktige målinger når jeg målte dysesluttrinnet, ingenting som tyda på at det skulle være noe galt med det, men viste seg å være feilen likevel.. Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4x4 Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Sleit med den samma feilen for en stund siden. Jeg fikk riktige målinger når jeg målte dysesluttrinnet, ingenting som tyda på at det skulle være noe galt med det, men viste seg å være feilen likevel.. ok men jeg har kjøpt et annet et også men ingen endring men jeg har som sagt ikke målt spenning på dyse nr en skal gå en runde til på dysesluttrinnet takker for innspill må jo få det til slutt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 230k( Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 ikke meininga å brøyt inn i tråen din.. men veit du kordan en ET vil bi med defekt btr?;S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy4x4 Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 da har jeg fått start den går ikke reint det var dårlige ledninger på dyse nr en pluss tomgangsmotor er gåen har også fått tak i en ny lmm virker so den er dålig også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.