Gå til innhold

Min volvo amazon '64 mod :)

Ranger emnet

Thomasaj240

Anbefalte innlegg

Må vell lage meg en liten prosjekt tråd om gammel amazon min:)

Kjøpte den for en snill pris for en tid tilbake, men har desverre ikke fått kommet meg til å gjøre så mye med den:(

Bilen er førsteregga den 10/10 i 1964 så er en go gammel traver;) ganske nedslitt hvit farge, rødt interiøer og en sliten b18 :)

Planene er vell som følger: Lakkering (mørk,dyp blå? Noen som har noen spennende fargekoder? )

Ny motor, tror det blir en lettere oppskremt B20 ^^

Senkes selfølgelig:)

Sort interiør og minimalt me crom da jeg ikke er noen stor fan av dette:)

Rust sveising, ikke så ille, må bytte noen bærebjelker under:) å litt i gulve:)

Noen feeete felger, orntli old school, forslag?

Kommer bilder så snart jeg kommer meg rundt til å lage en konto på photobukcet eller noe:)

26377994.jpg

S6000359.jpg

S6000360.jpg

S6000362.jpg

S6000363.jpg

S6000364.jpg

S6000365.jpg

S6000366.jpg

S6000370.jpg

S6000374.jpg

S6000375.jpg

S6000376.jpg

Endret av Thomasaj240

2000 Audi A4 1.9TDI

1984 Volvo 240 bruksbil:P

1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vell lage meg en liten prosjekt tråd om gammel amazon min:)

Kjøpte den for en snill pris for en tid tilbake, men har desverre ikke fått kommet meg til å gjøre så mye med den:(

Bilen er førsteregga den 10/10 i 1964 så er en go gammel traver;) ganske nedslitt hvit farge, rødt interiøer og en sliten b18 :)

Planene er vell som følger: Lakkering (mørk,dyp blå? Noen som har noen spennende fargekoder? )

Ny motor, tror det blir en lettere oppskremt B20 ^^

Senkes selfølgelig:)

Sort interiør og minimalt me crom da jeg ikke er noen stor fan av dette:)

Rust sveising, ikke så ille, må bytte noen bærebjelker under:) å litt i gulve:)

Noen feeete felger, orntli old school, forslag?

Kommer bilder så snart jeg kommer meg rundt til å lage en konto på photobukcet eller noe:)

Minimalt med chrom? :O

Ikke si du skal lakkere fangere og ta vekk listene? vær så snill :( det blir så jævli stygt :(

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, fangerne og listene skal være som de er:) men sånner småting er jeg ikke så stor fan av:)

Ja er ikke så aller værst utgangspunkt, har begynt å strippe den ned ned, var ute å kjørte en tur me den i går da :D skøy ^^ Men dører og skjermer å sånt er kommet av for nedpussing og grunning:) så da venter vi bare på varmere vær ^^

2000 Audi A4 1.9TDI

1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får tak i gulvmatte?:)

Hei hei.

Til opplysning, så er trolig bilen din en 65 mod.

Din bil har skai-interiør, skivebremser foran, 65-66 griller og den er reg. seint i 64.

En 64 mod. har stoff/skai-interiør, tromelbrems foran om det ikke er en Sport og den har den "gamle" grillen med bred midtribbe.

Har du sjekket på siden "butikker som driver med Volvo Amazon deler" her på 120-forumet?

Der finner du flere forhandlere her i norge som skaffer deler til Az. deriblant gulvmatter.

Hos CCP AS koster matte med jutefilt foran 2755.- og bak 2065.-

Az121...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Stemmer nok at det er en -65 ja.

Ser ut som bilen din er helt lik min, samme interiør og farge.

Ta godt vare på interiøret, var levert kun i 65-66. Dyrt å kjøpe nytt.

Lykke til med bilen.....

Endret av Geirpedal

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Honda 750 Africa Twin -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, fangerne og listene skal være som de er:) men sånner småting er jeg ikke så stor fan av:)

Ja er ikke så aller værst utgangspunkt, har begynt å strippe den ned ned, var ute å kjørte en tur me den i går da :D skøy ^^ Men dører og skjermer å sånt er kommet av for nedpussing og grunning:) så da venter vi bare på varmere vær ^^

Okei;p bra du skal ha lister og fangere ihvertfall:D det er viktigst;)

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Stemmer nok at det er en -65 ja.

Ser ut som bilen din er helt lik min, samme interiør og farge.

Ta godt vare på interiøret, var levert kun i 65-66. Dyrt å kjøpe nytt.

Lykke til med bilen.....

Ja interiøre blir godt tatt vare på :) noen små skrammer men skal se om jeg får dette reparert:) Men personlig skulle jeg heller hatt sort interiør:) Men vi får se med tiden:)

2000 Audi A4 1.9TDI

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Faen altså..syns synd i amazon min jeg:P har ikke fått jort nå mer på denne LANGE stunda:/ Men har fått handlet felger da:):):) Men lider av som sikkert mange andre jør, T.T.T syndromet (Ting Tar Tid) ;P Men men..skal få jort nå mere til vintern da :)

2000 Audi A4 1.9TDI

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider