bjlangmo Skrevet Mars 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Hei hei. Kom hjem fra jobben her om dagen, og parkerer bilen som man vanligvis gjør. Oppdaget med det samme jeg var på tur ut at lysene i instrumentpanelet ikke var slukket. Tenkte først at jeg hadde glemt hovedlysbryteren, men den var slått av. Bilen det gjelder er en Passat 1,9TDI, 2001/2002 modell. Noen her som har erfart dette, og eventuelt har noen forslag til hva som kan være galt. Finner ikke ut av dette selv, så nå har jeg tatt ut sikringen for instrumentbelysningen så jeg slipper og tappe batteriet. Alle tips og råd mottas med stor takknemmelighet. :-) Mvh. Ben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Mars 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Høres ut som om du trenger en ny lysbryter, la bryteren stå i null, trykk inn hele knappen og vri til høyre, da kan du dra bryteren ut. Hvis du drar ut pluggen og lysene slukker da så trenger du en ny bryter. Disse er billige på ebay ;-) Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjlangmo Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Høres ut som om du trenger en ny lysbryter, la bryteren stå i null, trykk inn hele knappen og vri til høyre, da kan du dra bryteren ut. Hvis du drar ut pluggen og lysene slukker da så trenger du en ny bryter. Disse er billige på ebay ;-) Hei Daniel. Takker så mye for tipset. Skal sjekke det ut når sambo kommer hjem med bilen igjen etter kveldsvakten. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjlangmo Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Hei igjen. Testet bryteren, men den virker som den skal. Fant i sted ut at den sikringen som jeg har tatt ut, går til minne til klokken og kjørecomputeren, og ikke den som jeg trodde var for instrumentbelysningen. Når jeg trekker ut riktig sikring for instrumentbelysningen, så lyser det fremdeles, men når jeg drar ut den som kun skal sørge for minnestrøm så forsvinner lyset også. Ut i fra dette konkluderer jeg selv med at det må være et overslag i fra minnestrømmen over til kursen som sørger for lys i instrumentene. (rett meg vist jeg tenker helt feil) Tenkte da at det hadde vært greit med et koblingsskjema, slik at det blir litt enklere og finne ut hvor jeg skal søke etter overslaget. Er det noen her som har et tips om hvor jeg kan skaffe det, eller enda bedre kanskje noen her inne som har skjemaet tilgjengelig, eller noen som får til og forklare hvor/hva jeg skal se etter. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet Mars 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Er nok et rele som har hengt seg på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjlangmo Skrevet Mars 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Er nok et rele som har hengt seg på.. Ok. Da skal jeg prøve og se på det. Takker for tipset. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg