Gå til innhold

Koble tåkelys, trenger hjelp.

Ranger emnet

drawz

Anbefalte innlegg

Hei!

Har planer om å koble til tåkelykter til min 97 mod golf 3, av typen med slike LED pærer.

Har bryter inni bilen for tåkelys. Men har ikke peiling på hvor jeg skal koble til disse lyktene.

Noen som har gjort det før og har noen tips? evnt. koblings skjema med bilder osv.

Setter stor pris på alle svar.

BMW 3-Series E46 325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne panseret på bilen, rett bak panserlåsen, over radiatoren finner du en rund koblingsboks, denne kan deles i to.

På delen til høyre skal du stikke inn de originale kabelskoene.

Husker ikke i farten hvilke stikk du skal bruke, men få noen til å slå av og på lysene mens du måler med et multimeter.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...
men hva om det ikke er de orginale sprederne da? skulle ha montert noen selv jeg, men ikke så lett gitt :P

Har de nye tåke/kurvelysene/sprederne dine en + og en - pol?

Hvis ja, så kan du bruke samme fremgangsmetode som ved orginale.

Hvis nei, så er jeg veldig interessert i hvilke lys du har..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare følg denne posten, fungerer utmerket:

http://www.bilforumet.no/golf-3/62527-d-i-y-do-it-yourself-trad.html#post629876

På biltema selger de et "ekstralys-sett" med alt du trenger av sikringsbok, ledninger, relè osv.

http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Belysning/Ekstralys/Monteringssett-for-ekstralys/

Jeg brukte art. nr. 42686.

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider