Gå til innhold

Terjes Golf 1.6 CL

Ranger emnet

Terjeth

Anbefalte innlegg

• Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har tenkt litt på hvordan jeg vil ha bilen, og klarer fortsatt ikke å bestemme meg, men leker med tanken på litt rat-stuk over den. Den er sliten i lakken, har noen rustflekker her og der, og er rett og slett ikke så pen, og det blir maaange år til jeg får tid og lokale til å pusse opp bilen så den blir strøken.

Så jeg tenker at jeg kan bruke det jeg har, og få den tøff uansett. Skal ikke ta den helt ut, som han svensken i Gatebil, og vaske den i kaustisk soda, med bare enkle detaljer som bredda stålfelger, skamsenk og annet. Må få litt inspirasjon før jeg bestemmer meg, så om noen finner noen fine bilder, utenom inspirasjonstråden, så sleng de inn her:)

Hva tror dere om planene?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tengt å gjøre den mer shabby enn den er, nei:) Men om jeg bestemmer meg for å få den strøken så fort som mulig, blir jeg gal av å vente, forr det kommer til å ta lang tid.

Tror jeg må ta det som det kommer. Klarer jo ikke å bestemme meg=P

Det jeg vet er at fangere og lister blir beholdt. Skal forsøke å skaffe en grill med kromlist, siden den jeg har er bortslitt og ødelagt.

Takk for respons!:) Setter pris på det:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Ja, da var det på tide å ta opp denne tråden igjen.

Golfen er nå driiitpen! Alt er som det skal...eller...nei.

Har nesten ikke skjedd en jævla drit siden i fjor sommer, bortsett fra at det blir rustsveising på meg iløpet av de neste ukene(forhåpentligvis)

Men, en fin humørløfter er at jeg fant en Golf uten skilt her i bygda, har sett at den har stått lenge, så jeg snakka med de som bor der, og lurte på om jeg kunne plukke noen deler mot et par kroner. Det fikk jeg, siden de skulle vrake bilen snart uansett.

Og nettopp pga. det, fikk jeg alt gratis!:D Utrolig hyggelig fyr som lot meg ta eksospotte, lister og annet dilldall, og som attpåtil tilbydde seg å hente en GTI-grill fra en annen Golf han har, siden den første var ødelagt:D Så det er mulig jeg bytter til dobbeltlykta grill, om jeg finner det for godt. Kan være greit å ha til vinters når det er mørkt, selv om jeg synes den originale er finest.

Alt i alt, ikke så veldig mye nytt fra denne kant, men det blir stor oppdatering med bilder og info når rusta er tatt:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes kanskje ikke så godt, men det er noe sånt jeg er ute etter:)

golf1-2.jpg

Lappene på Bobla tror jeg faktisk er mindre, og litt annerledes formet. Tror det må være fra Golf 1 om det skal passe. Får se om noen melder seg:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta eksos på bilen nå. Rappa ei gammel "effektpotte" fra bror min, som hadde det på Passelaten sin engang i tiden. Den passet ikke helt, så derfor tok jeg bakre del fra eksosanlegget til den deleGolfen jeg fant. Med kardangbøy og det hele, så slapp jeg å ødelegge det originale. Kappa av bakdemperen, fikk en flexiskjøt av en kompis, tilpassa det litt med vinkelslipern, og vips! Brum Brum!;)

Står igjen litt tilpasning ennå, siden det knapt finnes ei eksosklemme på bilen, rørene er nesten bare tredd inn i hverandre. Men jeg har kjøpt et par klemmer og fant en tube med eksospasta, så dette skal fikses på:)

Så nå er det dobbel DTM-utløp og gromlyd/frieksos. For dere som frykter at dette blir rånete og harry, slapp av. Det mest for moro skyld, og jeg bytter tilbake til originalt/mindre potte når jeg får tak i senkesett, siden "custom-røra" mest sannsynlig kommer til å ta ned i bakken, samtidig som det ikke ser så veldig bra ut.

Litt gøy må man ha:D

Endret av Terjeth
Skrivefeil...

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider