Gå til innhold

Terjes Golf 1.6 CL

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med TÜV ja.

Her har du alle alternativer fra P&R til Golf 2:

http://www.partsandretards.no/webshop/category/6387

 

Og her er det jeg kjøpte:

http://www.partsandretards.no/webshop/product/53473/6387

 

Håkon hos Parts&Retards er en kjempegrei kar som ordner det meste, har jeg forstått. Anbefales!;)

 

TuningArt og TA Technix er det samme, bare markedsført under annet navn. Det står TA Technix på esken:) Fant ut at jeg måtte ha byttet dempere uansett jeg og. De var helt rustne i toppen;) Håper på å få byttet resten i morgen:)

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere hjelpe meg igjen folkens.

 

Etter at Golfen har stått noen dager ifm. montering av coilovers, kjørte jeg en tur i dag for å vaske den.

 

Den starter greit nok, men jeg hørte ventiltikk som ikke ville forsvinne. Det pleier å bli borte etter et par sekunder, men ikke denne gangen. Jeg fylte på olje til det var på maks, men uten bedring. Så vasket jeg bilen, og når jeg startet hørte jeg en slags dure/svak ulelyd, det hørtes ut som det kom fra dynamoreima eller regreima.

 

Kjørte hjem igjen, fortsatt med tikking, og når jeg kom hjem (det er snakk om ca 1km tur-retur) så røyk det fra motoren. Jeg åpner panseret, og det lukter brent olje, røyken kommer fra bak toppen, under luftfilterboksen.

 

Linker til en liten filmsnutt som forhåpentligvis viser hvor det kommer fra.

http://s395.photobucket.com/albums/pp38/theviking/?action=view&current=MOV00566.flv

 

Kan noen være så snille og hjelpe meg litt? Den har svetta litt olje hele tiden, men det er minimalt, og det var ikke sånn tidligere. Muligens et dumt spm, men har det noe å si at bilen kun er senket bak, slik at den heller bakover, og dermed påvirker oljestrømmen/nivå/whatever?

 

Jeg vil ikke at Golfen skal dø nå!:shake Har så lite peiling og har satt umåtelig stor pris på hjelp

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at den fuska en del når jeg begynte å kjøre, men det forsvant med en gang, og jeg tror det kommer av at den har stått så lenge.

 

Fant en slange som var morknet og ødelagt, den som sender oljedamp elns opp til innsuget. Kan det være så enkelt som at det har kommet olje ut fra den og rent ned på motoren? Den sitter rett over der det røyk.

 

Kunne ventiltikk blitt forårsaket av dette, siden det ble åpent?

 

DSC00567.jpg

DSC00569.jpg

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den slangen så helt lik ut på min og, men merket ingen forskjell når jeg byttet den. har du sjekka om det kan ha drypt olje ned på eksosen når du fylte på? den lyden kan jeg ikke svare på.. håper du finner det ut!

åssen var Tempraturen på motoren foresten?

foresten, likte den nye avataren din:)

ALDRI mer bestille deler fra Parts&Retards...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motortemp var fin, tikkinga forsvant når jeg kjørte bilen inn i garasjen, og jeg ha på gaffateip på slangen. Den blir byttet etter helga. Det var tjukt av olje på manifolden, og jeg regner med at den kom fra hullet i slangen. Skal prøvekjøre en tur nå og se.

 

Er ferdig med å senke nå. Kommer bilder senere, for nå skal jeg ut å teste:D

 

Hyggelig at du likte avataren, men den blir byttet ut med en som ser likedan ut, bare at da er bilen myye lavere;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bra nå:) Ikke mer røyk, så den sprukne slangen var synderen:pray

 

Kjører på stålfelg ei god stund til, siden slufelgene har for mye innpress, så de tar borti fjærene=P Men men...Steelies passer til rat looken;)

 

Kommer noen bilder fra en liten photoshoot på sparket i dag. Takk til Aleksander som tok bildene:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bra nå:) Ikke mer røyk, så den sprukne slangen var synderen:pray

 

Kjører på stålfelg ei god stund til, siden slufelgene har for mye innpress, så de tar borti fjærene=P Men men...Steelies passer til rat looken;)

 

Kommer noen bilder fra en liten photoshoot på sparket i dag. Takk til Aleksander som tok bildene:)

 

Høres bra ut :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker?:wonder: Uansett, de passer ikke, så det blir kanskje spacere, hvis jeg ikke finner noen litt tøffe stålfelger istedenfor:)

 

Det er dessverre ikke jeg som har bildene, men kan legge ut noen enkle:)

 

DSC00574.jpg

DSC00576.jpg

DSC00577.jpg

 

Og litt reklame for P&R:

DSC00579.jpg

 

Vad tycks? Skulle hatt noen stålfelger med litt kant istedenfor, men bruker det jeg har i første omgang:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om felgene tar i fjærene har du for lavt innpress, og med spacer vil felgene komme lengre ut mot skjermen. Så om du har plass den veien så får du bare løpe å kjøpe spacere :)

 

Bilen ser bra ut! Det rusta pansteret passer med rødfargen ;)

Men jeg syntes ikke noe om den "pansterlisten" eller hva det kalles. Passer ikke inn med old-school..

 

Har du tenkt på å skaffe GTI-leppe?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår