Gå til innhold

Terjes Golf 1.6 CL

Ranger emnet

Terjeth

Anbefalte innlegg

• Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forresten, er det noen som har en anbefaling til nye lyspærer til hovedlysa? Trenger nye, for det er så jævla dårlig lys i de jeg har.

Hjelper ikke uansett hvilke pærer du bruker sålenge ledningsnettet er underdimensjonert ;)

Koble opp et relè til hvert nærlys og fjernlys og bruk det originale ledningsnettet som styring.

Hos meg gikk jeg fra ca. 10 til 14volt på pærene, slikt kombinert med kvalitetspærer alà Silverstar eller Extremepower vil garantert gi deg tilstrekkelig lys..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke uansett hvilke pærer du bruker sålenge ledningsnettet er underdimensjonert ;)

Koble opp et relè til hvert nærlys og fjernlys og bruk det originale ledningsnettet som styring.

Hos meg gikk jeg fra ca. 10 til 14volt på pærene, slikt kombinert med kvalitetspærer alà Silverstar eller Extremepower vil garantert gi deg tilstrekkelig lys..

Ja det hadde vært noe,men er helt grønn på sånt, så jeg har ikke snøring på hva jeg skal gjøre for å koble opp relé. Du får det til å høres enkelt ut, men jeg tviler på at det bare er å klippe noen ledninger og klemme på et par kabelsko? Har du muligens en tegning og en kjapp forklaring på hvordan jeg går frem? Jeg har og tenkt å bytte til dobbeltgrill så jeg får enda bedre lys bare for vinteren, kan det da være greit å koble opp det i samme slengen, og blir det evt. verre å forbedre ledningsnettet til hovedlysa?

Takk for svar:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det til å høres enkelt ut, men jeg tviler på at det bare er å klippe noen ledninger og klemme på et par kabelsko?

Så enkelt er det faktisk.

Det som er viktig er hvordan du gjør det enkle, altså at du må ta deg tid til å gjøre ting skikkelig.

Har du muligens en tegning og en kjapp forklaring på hvordan jeg går frem?

Koblingsskjema_tkelys.jpg

Hvis du følger tegningen her så blir det rett.

- Kjøp krympestrømper som du legger over hver kobling, smør koblingene med eks. vannfri vaselin, så holder dette lengre enn bilen.

- Legg opp en ledning om gangen slik at du enklest kan føre dem dit dem skal. Ledningsrot blir feil på Eu-kontrollen.

På nærlys anbefaler jeg deg å bruke ett relè per lys, dvs at du trenger et relè for høyre nærlys, og et relè for venstre.

Årsaken er at du er helt avhengig av at disse lysene fungerer, så hvis du er langt ute i skogen å kjører, så stakkars deg hvis det ene relèet du har brukt havarerer ;)

Jeg har og tenkt å bytte til dobbeltgrill så jeg får enda bedre lys bare for vinteren, kan det da være greit å koble opp det i samme slengen, og blir det evt. verre å forbedre ledningsnettet til hovedlysa?

Takk for svar:)

Du kobler det opp på samme måte som anvist over :)

Jo kortere vei strømmen har og jo mindre motstand den møter jo bedre.

Endret av B.T.i
Blææh, skrivefeil

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, herlig! Det blir gjort skikkelig når jeg først begynner ja. Tenkte jeg kunne prøve først på den delebilen jeg har planer om å skaffe, så jeg ikke gjør noe feil.

Takk så mye!:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Meh... Fått på "vinterstænsn" da:) Justert opp ca 7cm fram og 1cm bak. Skal ta av takgrinda og sette på bøylene istedenfor, for å få litt vekt bort fra taket. Skulle egentlig dra hjem en delebil før det ble vinter, men det ble det jo aldri noe av. Får se om det blir isfritt i noen dager framover, så kanskje den blir hentet:)

Skulle og bytte varmeapparatregisteret, montere ekstralys samt oppgradere ledningsnettet til hovedlyktene, men jeg er jo så jævla treig til å få ting til å skje, og nå gidder jeg iallefall ikke stå ut i -10 å skru:)

Men takk for interessen:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider