Gå til innhold

Terjes Golf 1.6 CL

Ranger emnet

Terjeth

Anbefalte innlegg

Takk det samme:)

Vet det, hørte det selv. Skal peile olje og sjekke litt, men det forsvant etter noen minutter med kjøring. Noen andre som vet hva det kan være?

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 558
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Spennende tråd:thumb driver og å fikser opp en golf cl sjøl nå,har hittil gjort nesten de samme tingene som du(rub,polering,byttet farge i interiørbelysningen også),bortsett fra å lage tråd på forumet da... så du skulle ha senkesett, jeg bestilte meg denne typen i dag fra ebay,kom på 1800ca med porto til norge.

justerbart foran og bak,ikke no kjent merke,men det får nok gjort nytta si.:m'm:

Legger ve link http://cgi.ebay.de/Premium-Gewindefahrwerk-VW-Golf-1-2-3-4-inkl-TUV-G_W0QQitemZ200312474127QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2ea38dca0f&_trksid=p4634.c0.m14&_trkparms=|301%3A1|293%3A1|294%3A30

tyskland er stedet for deler har jeg funnet ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Trodde Golfen daua i går. Fikk tlf fra fruen som var ute og kjørte, om at bilen var gått til helvete. Den starta så vidt, stoppa med en gang og røyk som ei pipe, fikke jeg høre.

Fikk bilen hjem, fylte på tanken i dag, og konkluderte med at den hadde fått alt annet enn bensin ved forrige tanking=P

Diesel i bensinmotor går fryktelig dårlig, og anbefales ikke, om noen vurderer det;)

Noen som vet om det er skadelig for motoren? Det ble fylt for 100,-, ca 7-8 l diesel, med noe bensin igjenn på tanken, fylte så ca 25 l bensin idag, og da gikk den fint.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at filteret var så svart, er at det kommer oljedamp fra toppen inn til filterhuset. Hva det skal være godt for vet jeg ikke. Noen som vet hvilken funksjon den slangen har? Om det bare er for ventilasjon til toppen, kan jeg vel bare sette på et lite filter der, og tette igjen åpninga til luftinntaket?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er skadelig for motoren? Det ble fylt for 100,-, ca 7-8 l diesel, med noe bensin igjenn på tanken, fylte så ca 25 l bensin idag, og da gikk den fint.

Ikke akkurat sunt, men hadde vært mye mye verre om du hadde hatt dieselmotor og fylt bensin..

I ditt tilfelle er det bare å bytte bensinfilter, det står i motorrommet, fylle tanken helt opp å kjøre som vanlig.

Du fyller 98oktan ja?

Noen som vet hvilken funksjon den slangen har? Om det bare er for ventilasjon til toppen, kan jeg vel bare sette på et lite filter der, og tette igjen åpninga til luftinntaket?

Det er veivhusventilasjon ja, men du bør ikke slippe denne i friluft heller. Kjøp/lag deg en catchtank;

Oljedamp inn, slammet havner i bunn, overskuddsluft tilbake til innsuget og filter i topp.

Kanskje du får en 1/2 hk mer samtidig ;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider