Gå til innhold

oppkjøring

Ranger emnet

Møllergutt

Anbefalte innlegg

jeg har oppkjøring i oslo om 2 uker og det er første gangen min, jeg trenger litt info hvordan jeg skal kjøre og gjøre en bra insats for å bestå

takk på forhånd

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv oppkjøring for noen uker siden.

Det jeg gjorde var å:

Ikke stress eller vær nervøs, ikke tenk på at du stryker.

vift godt med hodet i rundkjøringer og kryss. (fikk stort pluss på den)

Husk Vikepilkt for biler til høyre og fotgjengere.(sakne litt ned på farten rundt der det er uoversiktlige overganger.

Noe værtfall. =D

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjør en feil som du selv er klar over, si det til sensor! Det kan i verste fall bety så mye som at du får lappen eller ikke. Da vet sensor at du er klar over feilen du har gjort.

x2..hjelper utruli mykje å innrømme feilen du har gjort

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga fingern til 2 stk under oppkjøringen, gikk greit det:D

Senoren sa: han var helt enig!!

hahaha såpass ja xD

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjør en feil som du selv er klar over, si det til sensor! Det kan i verste fall bety så mye som at du får lappen eller ikke. Da vet sensor at du er klar over feilen du har gjort.
Netopp. På min oppkjøring la jeg meg litt feil i en-to rundkjøringer, men så sa jeg: Å nei, nå la jeg meg feil. Mot slutten av oppkjøringen, når vi skulle tilbake til BT la jeg meg riktig igjen, og så var det greit. Dette kommenterte han også på når vi oppsummerte.

Så hvis du gjør noen feil må du bare si det, det er ekstremt viktig!

Og ellers når du kjører unngår du brå akslerasjon, med unntak av når du skal inn på motorveien. Og ta det rolig i rundkjøringer, og kryss/lyskryss. Skulle du kjøre bittegrann for fort gjør det ingenting bare du er bevist på dette, og slakker ned igjen.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider