Gå til innhold

Volvomaster: Opel Ascona b Weber Edition

Ranger emnet

volvomaster

Anbefalte innlegg

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, tror det, den har større ventiler i hvertfall. Innsugskanalene på 2.2 og 2.4 står lengre opp på toppen enn på 2.0 i hvertfall :)

har hørt at 2,2 toppen ikke egner seg så godt til forgasser trimming:S stemmer det?

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at 2,2 toppen ikke egner seg så godt til forgasser trimming:S stemmer det?

Fleste bruker 1.6 topp, og setter i større ventiler, pga 2.2 toppen har ganske stort forbrenningsrom, blir mer kompresjon med 1.6 topp på 2.2 bunn. Blir det med 2 litertopp på 2.2 og :) Forstår ikke hvorfor du skal ha 2 liter når du kan ha 2.2 da... Mer volum er alltid en bra ting med gamle jernklumper :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

har vært under bilen i dag å sedd for første gang:D

så helt grei under, blir å demontere understellet i såmmer å fikse opp under ser, slik at det ser fin ut igjen,

DSC00228.jpg

DSC00237.jpg

Bilen oppå kjøre rampen.

DSC00230.jpg

Ser at det lekker en del olje i bakkant av motoren, sikkert tettningen til veiva som er gåen,

DSC00231.jpg

Fjærn er ifra rekord. blir å bytte disse ut med et tuv godkjetn senke sett, fant også ut at jeg skal bytte mansjettene å stablisator foringene,

DSC00233.jpg

grei måte forige eier hadde feste girkassa med,

blir nok uansett å bygge det om til noe bedre,

DSC00234.jpg

liten lekasje fra bakstellet, blir å kjøpe pakkings sett til den å nye lager, å få noen til å sjekke diffklumpen,

DSC00236.jpg

DSC00235.jpg

rekord fjærer bake, med hijackers demper. Stiv kombinasjon,

DSC00238.jpg

Henta to Getrag 240 kasser i går,

ene har ulyd på 4 giret, og den andre må mman fikse speedometer utaket på. finnes det å få tak i ?

det var alt for nå.

Komentarer mottaes:D

Mvh

Roger

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raviascona: ja har sett prosjektet ditt, skal hente en 4 dørs ascona delebil med 2,0l.

Esbandos: Hvorfor, vell de girkassen funker greit til litt moderat trimming slik som jeg skal ha på bilen, bilen skal jo ikke herjes med på bane, så da funker det greit å kjøre med getrag kassen, + de passer jo rett på:)

Fordmk2: skal bytte kanalene så jeg vet at de er nye, er ett lite rust hull i gulvet på fører siden, det blir å sveiset igjen, ellers er det bare sparkling å retting av små bungler karroseri messig,

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå.

skjer nå egentlig lite med bilen om dagen. mest kjøring:D

Har et problem med at motoren har en tomgang på 1700rpm - 2000rpm. å når man har kjørt litt "hardt" å man trør inn cluthsen så stopper motoren, det står en Varajet 2 forgasser på bilen nå med automat choke. noen som har erfaring med disse forgasserne?

har vasket å polert bilen :D

her er noen bilder :D

DSC00241.jpg

DSC00240.jpg

DSC00242.jpg

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en Weber eller Zenith erstatningsforgasser og sett på i stedet, ta av Varadritten, KNUS DEN med slegge, til den er HELT knust, og så kaster du den ;)

jo ja. dette er jo bare en midlertidig løsnig som jeg har på bilen. kommer en 2,0l i snart. noen som vet om de doble innsugene som jeg hadde på 2,2en åasser på 2,0l? lurte på passer svinghjule som jeg har på 2,2en på den 2,0l motoren?

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider