Gå til innhold

Volvo 460 2l. Merkelig gasspådrag

Ranger emnet

Stovsugeren

Anbefalte innlegg

Nå i det siste har bilen oppført seg dårlig. Skiftet rotor, plugger osv for litt siden pga bilen ville ikke starte.

Nå som jeg er ute å kjører går bilen helt fint, til jeg trykker gassen i bånn. Da begynner den å bråke en del mer enn den ville gjort + det er ikke noe særlikt effekt. Går ikke fort opp i fart for å si det sånn. Katalysatoren er ødelakt og.

Det lekker olje fra motoren, men er ikke sikker på om det er topp-pakkninga. Men er stygt redd for det. Drikker mye olje og kjølevæske. Bilen blir fort varm. Hvis jeg skrur opp lokket på kjølevæske "beholderen" er det mye luft som kommer ut, og det begynner å boble - akkuratt some noe fylles med vann/luft.

Noen som har peiling? Skal levere inn bilen på et verksted på onsdag. Sist gang jeg var inne der med den sa de at det var lekkasje i topp-pakkningen, men jeg kunne leve med det. Så jeg er veldig usikker pga. det er min første bil og har ikke for mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags motor har du i bilen ? , er det en 2L ?

*Det lekker olje fra motoren, men er ikke sikker på om det er topp-pakkninga. Men er stygt redd for det. Drikker mye olje og kjølevæske. Bilen blir fort varm. Hvis jeg skrur opp lokket på kjølevæske "beholderen" er det mye luft som kommer ut, og det begynner å boble - akkuratt some noe fylles med vann/luft.*

etter beskrivelsen din her så er nok trolig toppakningen gåen,

Hva slags ulyd er det ? er det en sånn klakke lyd? høreres det nesten ut som en diesel motor ?

Jeg hadde i så fall samme symtomene når min toppakning røyk, og jeg kjørte litt lenge med de symtomene så da ble toppen skjev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider