Gå til innhold

2,3-16 motor i ulage, hjelp?


evopower

Anbefalte innlegg

Min 2,3-16 motor begynte å skape seg i går. Det skjedde slik:

 

Den begynte å smelle litt i eksosen, så jeg tok en tur for å blåse ut av den litt. da ble alt mye værre, merka turtallsperra senket seg til 3500 o/min og det putrer og smeller i eksosen, høres ut som jeg går på 2 sylindre. Under 2000 o/min høres den helt grei ut..merkelig.

 

byttet plugger og sjekket at det er gnist på alle ved kinning. Bensinpumpa går.

 

Har følgende tanker om hva som kan være feil:

-Gåen coil.

-Gåen tennpluggledning(er)

-Gåen hjerne (da er det game over)

-Må bilen ha lading for å gå skikkelig? Ladelyset lyser ikka da..

-Kan registeret ha flyttet seg? (tenker da på om det er sensorer på noen av registerhjulene som der igjen gir den feil tenning o.l)

- Må bensinpumpa gi et visst trykk? Tror det er slik at enten går den eller så går den ikke, så tviler på det er den siden motoren har disse symptomene.

- Hvordan får jeg sjekket at dysene får strøm og åpner som dem skal?

 

Takker for all hjelp, dette er jo av en slik art at selv et mercedesverksted vil aldri finne ut av dette.

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo av en slik art at selv et mercedesverksted vil aldri finne ut av dette.

 

Der er vel heller slik at eieren ikke ønsker å koste på seg timer med feilsøking hos verkstedet. Et Mercedes verksted vil nok klare å finne ut hva som feiler motoren din, men med en timepris på 1300kr blir det fort dyrt å koste på en gammel motor.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Du har en standard 2,3-16 med orginal innsprut eller?:)

 

Dysene der skal stå åpne hele tiden, så om den går på alle sylindre på tomgang så har iallefall alle strøm.

 

Hjernen skal ikke ha noe å si på dette egentlig, visstnok skal bilen starte selv om du tar ut hjernen men dette har jeg ikke prøvd hehe:P

 

Jeg hadde nok sjekket litt opp i tenningssystemet..Du har allerede skiftet plugger, så kanskje prøve med noen andre pluggledninger og en annen coil? :)

 

Ang bensintilførsel så kan det være bensinmengdefordeler..men er best å prøve alt mulig annet først for denne er dyr og vanskelig å få tak i :/

 

Kan jo muligens sjekke for falskluft også, men det skal vel være litt vel mye falskluft for å få de problemene som du beskriver. :)

Kan gå over slanger og kjet belgen med startgass f.eks :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en standard 2,3-16 med orginal innsprut eller?:)

 

Dysene der skal stå åpne hele tiden, så om den går på alle sylindre på tomgang så har iallefall alle strøm.

 

Hjernen skal ikke ha noe å si på dette egentlig, visstnok skal bilen starte selv om du tar ut hjernen men dette har jeg ikke prøvd hehe:P

 

Jeg hadde nok sjekket litt opp i tenningssystemet..Du har allerede skiftet plugger, så kanskje prøve med noen andre pluggledninger og en annen coil? :)

 

Ang bensintilførsel så kan det være bensinmengdefordeler..men er best å prøve alt mulig annet først for denne er dyr og vanskelig å få tak i :/

 

Kan jo muligens sjekke for falskluft også, men det skal vel være litt vel mye falskluft for å få de problemene som du beskriver. :)

Kan gå over slanger og kjet belgen med startgass f.eks :)

 

Ingen nav dysene, utenom kaldstartsysa skal ha strøm.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er et hjul det står i-7 på man kan vri på. Dette skal visstnok ha litt å si etter hvilken bensinkvalitet man kjører på eller om det var fortenningsjustering.

 

Dette hjulet trakk jeg ut slik at det ikke sto i noen stillinger og da gikk motoren mye bedre. Dette resulterte i en rundvelt på banen og da jeg tok ut motoren senere såg jeg et stort hull i slangen mellom innsuget og bremsekraftforsterkeren. Så tror jeg har lokalisert problemet nå.

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår