Gå til innhold

Mye rust på Golf III

Ranger emnet


Staind_fan

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om det går an å fikse denna rusta her? Virker som om det er jævlig mye.. Såvidt jeg kan se, holder det ikke bare å bytte ytterkanal, men også innerkanalen.. Hadde jeg visst at den var så rusten så hadde jeg aldri gitt 22k for den i fjor.. Er ganske sikker på at jeg er blitt lurt! Men hadde det litt vel travelt med å få meg bil, så jeg har visst ikke sett nøye nok på den.. :/

 

Legger ved noen bilder her:

 

HPIM4054.JPG

HPIM4069.JPG

HPIM4066.JPG

HPIM4071.JPG

HPIM4068.JPG

HPIM4067.JPG

HPIM4062.JPG

HPIM4061.JPG

HPIM4059.JPG

HPIM4058.JPG

HPIM4057.JPG

HPIM4056.JPG

HPIM4055.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke det såg så ille ut jeg.. har reparert værre for å si det dsånn..hehe... er ikke vanskelig å fikse men tar litt tid og sveising... du klarer å lure til dette om du enten kjøper ett poar kanaler som er nye og noen stålplater som du kan knekke til forå fikse innerkanalen med åsså litt understellsmasse så du får jevna det til og tetta got... fiksa en escort som var helt råtten inn og utvendig men sveisa litt å knakk til noen plater og noen skvetter med understellsmasse åsså var det bare å kline på med bodyskyts.. ble kjempefint det.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke det såg så ille ut jeg.. har reparert værre for å si det dsånn..hehe... er ikke vanskelig å fikse men tar litt tid og sveising... du klarer å lure til dette om du enten kjøper ett poar kanaler som er nye og noen stålplater som du kan knekke til forå fikse innerkanalen med åsså litt understellsmasse så du får jevna det til og tetta got... fiksa en escort som var helt råtten inn og utvendig men sveisa litt å knakk til noen plater og noen skvetter med understellsmasse åsså var det bare å kline på med bodyskyts.. ble kjempefint det.

 

Oki, hvor lang tid brukte du på den jobben? Og hvor mye kosta det for delene osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt standard Golf 3-rust egentlig.. Litt uklare bilder, men er ofte litt kjeks i skjøten mellom kanalen og gulvet og, ikke bare i selve kanalens skjøt (langs jekkfestet) på disse bilene. Ruster mye :(

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, du har nok ikke blitt lurt. Dette er standard på golf 3, de ruster som en 70-talls toyota, men allikevel er de svindyre. Mange som har gått i samme fella som deg der ja, men desverre er det sånn. Skal man kjøpe golf 3, må man virkelig bruke tid på å leite etter rust overalt,uansett hvor strøken bilen ser ut.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med JChE her, dette er helt normalt på Golf 3. Jeg har hatt diverse Golfer og Passater, deriblant en 1993 Golf 3. Har også hatt diverse japser (og en italiener). Den bilen som rustet definitivt mest var Golf 3, rett og slett en skikkelig møkkabil hva rust angår. Her ble begge kanalene skiftet og dørken rustsveiset pga flere rusthull (som din)!

 

Men til trådstarter. Ja, alt kan fikses :) For min del vil jeg si det koster mer enn det smaker når jeg ser bildene dine. Jeg har sluttet å kjøpe meg arbeid, og rustflikking er det verste jeg vet :(

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, hvor lang tid brukte du på den jobben? Og hvor mye kosta det for delene osv?

 

brukte vel ett par kvelder etter jobb... å kostnaden er jeg usikker på... men ett par kanaler kan vel ikke koste så mye.. men det du trenger sånn grovt er: 2 nye kanaler( om du ikke lapper dem sammen da vist det bare er noen hull liksom å sparkler),sparkel, tectylspray for kanaler(biltema)noen stålbiter og understellsmasse...

 

kommer seg på noen tusenlapper men kan ikke være så alt for mye da..om resten av bilen er bra så kan det kanskje lønne seg.. forhør deg om priser på kanaler og litt stålbiter så kan du gå ut ifra det tror jeg...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å tar endel rust på en -93 nå.

Tar endel bilder underveis, så det kan dokumenteres.

Er selvsagt litt jobb.

Fant ut at hvis du bruker sparp kniv og kutter der du vil fjerne gammel rustmasse (plast?) og varmer opp med varmluftpistol, så kan du dra av store stykker av massen og komme rett inn på bart metall. En drøm å sveise.

Begge sider samt et par hull i bunnen, samt i forkant og bakkant av kanalene, så har du det meste av hva du finner på G3. Går fort 20 timer når du skal gjøre rent, klippe til plater, sveise og tette og rustbeskytte etterpå.

Husk for all del å beskytte med tynn rustolje inni kanaelene og der du har sveiset til slutt, ellers så er det like illle om 3 år igjen.

Og litt av vitsen var vel at dette skulle holde for evig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å tar endel rust på en -93 nå.

Tar endel bilder underveis, så det kan dokumenteres.

Er selvsagt litt jobb.

Fant ut at hvis du bruker sparp kniv og kutter der du vil fjerne gammel rustmasse (plast?) og varmer opp med varmluftpistol, så kan du dra av store stykker av massen og komme rett inn på bart metall. En drøm å sveise.

Begge sider samt et par hull i bunnen, samt i forkant og bakkant av kanalene, så har du det meste av hva du finner på G3. Går fort 20 timer når du skal gjøre rent, klippe til plater, sveise og tette og rustbeskytte etterpå.

Husk for all del å beskytte med tynn rustolje inni kanaelene og der du har sveiset til slutt, ellers så er det like illle om 3 år igjen.

Og litt av vitsen var vel at dette skulle holde for evig?

 

hadde vært fint det:) kunne du lagt til en link til tråden din her? det hadde vært supert:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer bilder, men nå sveises det.

Ferdig på den ene siden, nesten ferdig på den andre siden.

Også var det litt stålplast på ei kroka dør og krøllete forskjerm.

Blir begrenset med hvor mye nytt man kjøper til en gammel bil som skal selges etterpå.

Men det viktigste er at det holder!

Ut fra tidligere erfaring (første opplevelse med MIG sveis hadde jeg for rundt 28 år siden), holder dette rustarbeidet lengre enn resten av det som er på bilen.

 

Well,

får ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår