Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ??

Ranger emnet

Audi_dude

Anbefalte innlegg

Hei.. har fått en merklig problem med musikkanlegget på A6'n!

når jeg skrur opp musikken til 40-41 volum så stopper musikken, eller blir den lydløs på en måte (CD spilleren spiller men kommer ingen lyd) har skiftet sikringen på høyre W. men det hjalp ikke.. det er Pioneer spiller.

kan noen fortelle meg hva skal jeg gjøre...?

takk.

Endret av Audi_dude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være den orginale forsterkeren i bilen som kutter pga for mye inneffekt på den.. ikke sikker den tåler det. er det sånn at om du starter og stopper bilen f.eks så kommer den igjen? eller går det sikring vær gang den kutter?

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke vært noe sikringkutting, jeg bytta sikringen bare for være sikkert på at den ikke er for lavt...

nei den kommer når jeg skrur opp lyden, og ikke når jeg stopper og starter bilen..

men det som du sa om innbygd forsterker, det kan hende at det er pga CD spilleren.. den er såpass gammel at den ikke spiller MP3. (!) men den har 4x50W forsterker. kansje CD spilleren (innbygd forsterkeren)som ikke tåler det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker på den orginale forsterkeren i bilen jeg.. er ofte det i nyere audier og slikt... kan være den ikke tåler inneffekten... når jeg kobler anlegg i biler med orginalforsterker så kobler jeg den ifra og legger opp nye kabler til høyttalerne... men virker veldig rart at den kutter da men...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok så hvis det finnes en orginale forsterker i bilen må jeg koble den fra da.. men hva med å bytte CD spilleren først?? kan hende at den ikke tåler de høytalerne, det er 4 orginale 6.5" høytaler og 4 orginale små høytalere som er koblet til CD spilleren...

jaa.. det er veldig rart, blir irritert noen ganger når jeg har lyst å skru opp lyden på en bra låt :P

men ska forsøke å finne den forsterkeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener vel komponentsettene i dørene foran og bak dah... kan være en løs/nesten-løs ledning i en dør som får kontakt med Jord når volumet blir så høyt at det rister litt i dørtrekket. Om det er originalhøyttalerne som sitter i dørene fortsatt, sjekk heller bak spilleren for dårlig isolerte høyttalerledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider