Gå til innhold

Lakkering utstyr

Ranger emnet

Stedjan

Anbefalte innlegg

Skal pusse og lakkere felgene mine kritt hvite snart..

Kan noen skrive hva jeg trenger av utstyr? Skal lakkere med spray lakk.

Setter stor pris på om dere/du kan sette opp en liste om hva jeg trenger og hvordan jeg begynner til finishen og hvor jeg finner utstyret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel dyrere å kjøpe seg utstyr å lakke selv.. bedre å sende inn til pulverlakkering istede.. koster 250 pr felg her i trondheim værtfall.. åsså tar dem glassblåsing av felgene til rundt 250 pr felg. mye billigere å gjøre det... om du ikke har noe slags utstyr fra før av så blir det dyrere å handle alt å ska gjøre selv med vanlig lakk som tåler mindre enn pulverlakkering..

skulle teste å lakke en 18" felg hvit å måtte da ha alt utstyr som pussepapir, lakk, sparkel til alu for fjerning av riper/hakk, vannslipepapir og småtteri.. ble fort 4-500kr det da... å det er bare lakk til 1 felg.. så blir bedre å billigere med pulverlakk da...

men om du bare skal lakke dem å ikke fjerne evnt ripoer og slikt så bare kjøp grunning, lakk og pad for å padde ned felgen før lakkering.. da blir det noe billigere.. koster vel rundt 100kr for 1 boks med felglakk som er noe mer sterkere enn vanlig lakk. å du må regne med værtfall 1 boks per felg da. grunninga er jeg usikker på hvor mye du trenger..

åsså evnt klarlakk da...

Endret av Bora2000SR

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider