randerzz Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 hei har fjernet noen av emblemene på min corsa, og sitter dermed igjen med noen limrester på bagasjerom. skal også fjerne listene og "swing" merkene på sidene, som også er festet med samme limen, prøvde litt med wd-40 og en finger, men fungerte dårlig. noen som vet om noe som fungerer effektivt til limfjerning uten å ødelegge lakken? har hørt flere som bruker white spirit, men de må jo være galne, eller..? har også blitt tipset om frysespray for å få limen "crispy" for så å plukke den av med neglene. og hårføner for å varme den opp og få den myk.. mange motstridende tips :wonder: :helpme: Siter Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P. Corsa B World Cup 1.6 16v Omega B GL 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Sitrusrens er det man bruker for å fjerne limrester ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 jepp, sitrusrens, og evt gummirondell ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
randerzz Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Sitrusrens er det man bruker for å fjerne limrester ;) funker "label off" fra biltema? Siter Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P. Corsa B World Cup 1.6 16v Omega B GL 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 har du noen tips til å få av emblemer uten å skrape lakken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 skjær de løs med fiskesnøre e.l. og fjern limrestene med sitrusrens/labeloff Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 skjær de løs med fiskesnøre e.l. Godt tips!! Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bluum Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 Det blir letter å fjerne merkene hvis du varmer de opp med en hårføner før du begynner å rive i de. Fungerte i alle fall veldig bra da jeg skulle fjerne et par emblemer fra min bil. Limet tok jeg med spylervæske på en vanlig klut :) Fiskesnøre høres lurt ut, men neglerne funker også. EDIT: brukte spylervæskekonsentrat, men funker sikkert med uttynnet også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 (endret) Varm opp og dra det av sakte, la det slippe av seg selv. Da slipper man masse lim og kødde med. Endret Mars 27, 2009 av Mustang95 Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Plasterfjerner fungerer utmerket, også kjent som aceton. Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Ikke finn på å bruke aceton på lakk, med mindre du har et dårlig forhold til lakkpigmentene dine.. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avensis03 Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 eg også har litt lim igjen på lakken. Eg brukte en varmepistol til å fjerne reklame fra bilen..ca 400grader. Men limen henger litt igjen. Så, spylervæske på en vanlig klut?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 eg også har litt lim igjen på lakken. Eg brukte en varmepistol til å fjerne reklame fra bilen..ca 400grader. Men limen henger litt igjen. Så, spylervæske på en vanlig klut?? Du kan jo gjøre et forsøk, koster jo ikke noe. Men jeg tipper du må til med sitrusrens hvis det er bra lim ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avensis03 Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 Kor får eg fatt i sitrusrens då? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Kor får eg fatt i sitrusrens då? f.eks TESS, Tools, Proffpartner o.l Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg