ArcticJag Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Hei, har hatt problemer med min 1990 Jetta GT (8V GTi, USA-modell) en stund nå. En gang inni mellom har den bare stoppet. Enten har den kommet seg etter en stund, eller så har jeg tauet eller trillet den i gang igjen. Etter en del diagnostikk ser det ut som problemet er Hall-senderen på fordeleren. Finner ikke at noen selger disse (og sikkert blodpris), så jeg lurer på om jeg kan plukke denne, eller en hel fordeler fra en annen Jetta eller Golf? Fint om noen kan gi innspill. Nick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 skudd i mørket, men hadde du bilen igang når du tok diagnose? Hvis motor er av, får du feilmelding på hallgiver. Jeg bytta hallgiver på min golf 3, den kjøpte jeg på bilxtra/cdcardic. Prøv der eller mekonomen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArcticJag Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Kobla ei lyspære mellom den midterste ledninga i Hall-sender kontakten (fjernet litt isolasjon etter å ha flytta på gummihetta) og jord, og kjørte den på starteren. Ikke tegn til glød. Mulig det er en bedre måte å teste den på? Skulle også vist hvor den ledninga går, slik at jeg kan teste kontinuiteten på den. Problemet har vært skikkelig rart, kan oppstå over natta slik at jeg har parkert en dag, neste dag starten den ikke (men starter om jeg triller ned bakken). Nå i det siste har den ikke ville starte i det hele tatt, uansett trilling, tauing eller telefon til Snåsakailln. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Feilen her kan godt være hallgiver ja, men det kan jo selvfølgelig være andre ting... men hvis du skal prøve å bytte denne,så skal det være en enkel jobb. Jeg bytta den på min golf 3(selv om møller sa det ikke gikk an) Man må ta ut hele fordeleren av motoren, banke ut en splint som holder tannhjulet, løfte opp fordelerakselen og bytte giveren. Den sitter i 2-3 skruer. Det kan lønne seg å merke opp med tusj før du skrur av fordeleren da,så slipper du å stille tenning. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArcticJag Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Var akkurat innom høggeriet og henta fordeleren fra en Golf Pasadena. Ser at den har vakuum-tilkobling, noe fordeleren i Jetta'n ikke har. Hadde tenkt jeg skulle bare bytte over hele fordeleren, men er kanskje tryggest å bare ta Hall-delene. Kanskje jeg forsøker likevel, tar jo bare et øyeblikk :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.