Dr_S Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Originally posted by GT-Stian Bare skryte litt... 1994 M3 Coupe på meg, 19 år -> 13.500,- Elsker NSB! ;) ?? Er det noe du bare har sjekka eller? For du har vel ikke BMW? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-Stian Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Bare sjekket ja... Siter *Kozemozeoverdoze* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Om du skal kjøpe cab eller ikke kommer jo helt ann på hva du er ute etter. Cab = en som bryr seg om utseende ikke så mye om kjøreegenskaper(noe som er litt feil med tanke på hva bmw står for). Cab`en er oxo mye mer intr. for klåfingra idioter, og vis du bryr deg om sikkerhet(spess vis du har litt tanker om banekjøring) er det litt værre og havne på taket. Har farta rundt i sedan i 2 år nå. Syns dette var en utrolig stiv bil (ikke negativt) og utrolige bra kjøre egenskaper. Men må si etter jeg kjøpte meg Coupe i sommer var dette en enda bedre bil. Men kjøp det du liker best selv(så lenge det er en bimmer), kommentarer som kebab tralle o.s.v kommer du til å få uansett så lenge du kjøper bmw. Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Originally posted by just crusing Ha litt i bakhode at m3 bare kommer i sedan og Coupe, og det er vel ikke helt uten grunn. hmm... stemmer ikke akkurat... finnes masse m3 cabrioleter da... mrcontrol på forumet har 1 f.eks... jeg har kjørt sedan i 1 år... testa coupe, men må si at cab'n min er den stiveste av de... go cart er et fint ord for å omtale den jeg har nå... samme senking på alle 3 bilene.... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Originally posted by Azzido-325i hmm... stemmer ikke akkurat... finnes masse m3 cabrioleter da... mrcontrol på forumet har 1 f.eks... jeg har kjørt sedan i 1 år... testa coupe, men må si at cab'n min er den stiveste av de... go cart er et fint ord for å omtale den jeg har nå... samme senking på alle 3 bilene.... OI......veit ikke helt hva jeg tenkte på når jeg skreiv det...(er retta opp) var faktisk å så på en.....Hehe......svakt øyeblikk. Mener coupe er stivest......men dette kan vel diskuteres i det uendlige Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Originally posted by just crusing OI......veit ikke helt hva jeg tenkte på når jeg skreiv det...(er retta opp) var faktisk å så på en.....Hehe......svakt øyeblikk. Mener coupe er stivest......men dette kan vel diskuteres i det uendlige hehe... coupe er muligens stivere... men min erfaring er at cab'n er stivere... men har mye med understell osv å gjøre da... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHV Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Må dere ikke blande stive dempere/fjører med stivt karosseri her da... Cab har ikke samme vridnngsstivhet i karosseriet som sedan/coupe. Men du kan jo sette på dempere harde som fjell og tro det... Siter BMWCCN avd. Hordaland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Hvis cab'n hadde vært stivere hadde de jo brukt cab som løpsbil. (F.eks Huysman bilene er jo 323 coupe) Coupe'n og cab'n er så og si identisk bil, bare at coupen har stivt tak noe som stabiliserer hele karosseriet mye mer og gjør den mye mer rolig. Cab'n har en noe tykkere bunn. Har kjørt M3 3.2cab mye og man både følte og merka når man ga flatt jern der at hele greia vrei seg.. Det var da en relativt ny bil som hadde gått ca 20tkm.. Men cab'n er selvklart den råeste å se på av e36 :) Sånn er det med de fleste biler og modeller. :) Siterer fra Top Gear om M3 cab 3liter: In addition, there's some chassis stiffening which is deemed necessary when there's no steel roof to act as a chassis brace. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Det der med at coupé er så mye stivere er å sette ting veldig på spissend. For det første tviler jeg på at noen av oss som diskuterer her kjører proffesjonelt, og så stor forskjell mellom cab og coupé er det ikke, at med ett bra understell og med ett stag i motorrommet og bak ville kunne fikse, hvis dere mener dere merker noe mer forskjell er det kun illusjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Har lest dette gang på gang i BMW M bøkene hvor BMW selv sier dette at de slet mye med å få karoseriet på Cab'n stivt nok. Hvis du leser testen av top gear ang. m3 cab'n også ser du at de også understreker at cab'n er myk. Cab er cab. M3 sedan kan egentlig ikke sammenlignes da den har vanlig sportsunderstell som man finner på f.eks en 320i M-tech. M3 sedan var ment for å være en "ulv i fåreklær". Derfor leveres den uten disse X sideskjørtene og M leppa forran. Samtiditig har den nesten alt utstyr som standard.. En "comfy" M3.. :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 som sagt, Vil få av oss merke den store forskjellen med ett stag i motorrommet og ett ordentlig understell. folk som kjører profft vil nok merke det, men vi er tross alt ikke det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 alle merker vel forskjellen på et vanlig understell og et gromt/justerbart understell. Selv merket jeg en del forskjell med og uten stabstag. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Nå er det vel ikke understellet som er forskjellen på coupe og cab da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by MrControl som sagt, Vil få av oss merke den store forskjellen med ett stag i motorrommet og ett ordentlig understell. folk som kjører profft vil nok merke det, men vi er tross alt ikke det mente du ikke her at få av oss vil merke den store forskjellen på en ordentlig understell her da ? Misforstod jeg kanskje.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325IX Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by BMW-323 mente du ikke her at få av oss vil merke den store forskjellen på en ordentlig understell her da ? Misforstod jeg kanskje.. Det han mente var forskjellen i KARROSERI-stivhet, ikke på dempere/fjører. Siter Mvh Per Christian BMW 325iX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.