ELLINGSEN Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 understell står det Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHV Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by MrControl som sagt, Vil få av oss merke den store forskjellen med ett stag i motorrommet og ett ordentlig understell. folk som kjører profft vil nok merke det, men vi er tross alt ikke det Men like fullt er det en forskjell. Siter BMWCCN avd. Hordaland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Jeg sa at forskjellen mellom cab og coupé er så liten for oss "uproffesjonelle" at hvis man hiver på ett gromt understell og stag i motorrommet og bak, vil man ikke merke forskjell. Man får jo inntrykk av dere at og kjøre cab er som og kjøre en gammel dkv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Ok. Da skjønner jeg. Ja, for en vanlig mann i gata da merker lite til forskjell.. :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by RaT har jeg aldri hørt om... Det står en 4 dørs E36 Sedan med sardintak som åpnes helt ned til bagasjelokket på Skøyenåsen i Oslo. Sikkert eb umbau, men likevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHV Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Men like fullt er det forskjell! ;) ;) ;) Men vektforskjellen kan du ikke ta fra oss! :cool: :cool: Siter BMWCCN avd. Hordaland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 80-100kg vektfordeling. :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 SHV: Hva slags coupe har du ? Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHV Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 320i Coupe med M3 motor, gear, akslinger og diff. Står på 4 bukker nå, skal sette på M3 bremser,dempere/fjører++ diverse understellsdetaljer. Siter BMWCCN avd. Hordaland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by SHV 320i Coupe med M3 motor, gear, akslinger og diff. Står på 4 bukker nå, skal sette på M3 bremser,dempere/fjører++ diverse understellsdetaljer. Er den lik den du har i avantaren? Blir litt feil å si at vis man setter på stag, og sikklig understell blir cab like stiv/bra som coupe da......for vis man gjør det samme på coupen...... Men en ting.......stag foran og bak.....hjelper det noe på karosseristivheten???......regner vel med at bare foran ikke hjelper på annet en understellet??....eller er jeg heeeeeeeeelt på jorde? Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 bilen kan bli noe mindre understyrt med ett stag i motorrommet. Bilen vil krenge noe mindre, og derfor kunne gå fortere i svinger på gode veier. Ulempen er at bilen vil takle humper litt dårligere, så veigrepet blir dårligere på ujevne veier. og nei det blir ikke feil og sammenligne det jeg sa, for alle har muligheten til å oppgradere understellet om man ønsker det. De som velger cab velger det pga dem liker og kunne ta av taket. De som velger coupé velger det pga dem liker og ha tak. En klar ulempe er vekten som SHV sa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Originally posted by MrControl bilen kan bli noe mindre understyrt med ett stag i motorrommet. Bilen vil krenge noe mindre, og derfor kunne gå fortere i svinger på gode veier. Ulempen er at bilen vil takle humper litt dårligere, så veigrepet blir dårligere på ujevne veier. og nei det blir ikke feil og sammenligne det jeg sa, for alle har muligheten til å oppgradere understellet om man ønsker det. De som velger cab velger det pga dem liker og kunne ta av taket. De som velger coupé velger det pga dem liker og ha tak. En klar ulempe er vekten som SHV sa. Joa men kan lixom ikke sammenligne en bil men har gjort med noe med og rn orginal en Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHV Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by just crusing Er den lik den du har i avantaren? Nei, har ikke noe bra bilde av min, så jeg "tyvlåner" et bilde jeg fant på nettet... Min er "Granitsilber" Siter BMWCCN avd. Hordaland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320 Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Du vil selvsagt aldri få cab'en så vridningsstiv som en sedan, heller ikke som en coupé, nettopp fordi den som det er nevnt her ikke har tak! En dårlig oppsatt sedan kan selvsagt være mye mindre stiv enn en cab, men det er jo irrelevant i diskusjonen. Vil bare påpeke at det blir feil å komme med den påstand at du kan gjøre bilen like stiv som en coupé ved å sette på flere stag. Selvsagt blir det en mye bedre bil enn standard om du kjøper tykkere sway-bars foran/bak, justerer bilen til å bli mer/mindre understyrt etter preferanse etc, men skal du sammenlikne modellene som jo denne tråden handler om, så er cab'en er faktisk den best utstyrte fra fabrikk av alle E36. Den har nemlig en såkalt "X-Brace" som en ikke finner på andre modeller i serien, som er med på å stive opp veldig foran. Dette vil også stive opp coupé/sedan om det settes på her, men da må en borre hull da det ikke er lagt opp fra fabrikk. Ellers er min erfaring med tårn-stag i motor/bagasjerom at de har minimal betydning. Har selv dette i min bil, så sier ikke at det er et dumt kjøp, men ville aldri prioritert dette. Det som jeg merket mest var sway-bars under bilen, så sammen med stivere fjærer og dempere anbefaler jeg det som oppgradering 1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 gromt.. Hva koster sånt ? Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.