Gå til innhold

Bmw e36 cab eller ikke cab?

Ranger emnet


Frank S.

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du skal kjøpe cab eller ikke kommer jo helt ann på hva du er ute etter.

 

Cab = en som bryr seg om utseende ikke så mye om kjøreegenskaper(noe som er litt feil med tanke på hva bmw står for).

 

Cab`en er oxo mye mer intr. for klåfingra idioter, og vis du bryr deg om sikkerhet(spess vis du har litt tanker om banekjøring) er det litt værre og havne på taket.

 

Har farta rundt i sedan i 2 år nå. Syns dette var en utrolig stiv bil (ikke negativt) og utrolige bra kjøre egenskaper. Men må si etter jeg kjøpte meg Coupe i sommer var dette en enda bedre bil.

 

Men kjøp det du liker best selv(så lenge det er en bimmer), kommentarer som kebab tralle o.s.v kommer du til å få uansett så lenge du kjøper bmw.

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

Ha litt i bakhode at m3 bare kommer i sedan og Coupe, og det er vel ikke helt uten grunn.

 

hmm... stemmer ikke akkurat... finnes masse m3 cabrioleter da... mrcontrol på forumet har 1 f.eks...

 

jeg har kjørt sedan i 1 år... testa coupe, men må si at cab'n min er den stiveste av de... go cart er et fint ord for å omtale den jeg har nå... samme senking på alle 3 bilene....

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Azzido-325i

 

hmm... stemmer ikke akkurat... finnes masse m3 cabrioleter da... mrcontrol på forumet har 1 f.eks...

 

jeg har kjørt sedan i 1 år... testa coupe, men må si at cab'n min er den stiveste av de... go cart er et fint ord for å omtale den jeg har nå... samme senking på alle 3 bilene....

 

OI......veit ikke helt hva jeg tenkte på når jeg skreiv det...(er retta opp) var faktisk å så på en.....Hehe......svakt øyeblikk.

 

Mener coupe er stivest......men dette kan vel diskuteres i det uendlige

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by just crusing

 

OI......veit ikke helt hva jeg tenkte på når jeg skreiv det...(er retta opp) var faktisk å så på en.....Hehe......svakt øyeblikk.

 

Mener coupe er stivest......men dette kan vel diskuteres i det uendlige

 

hehe...

 

coupe er muligens stivere... men min erfaring er at cab'n er stivere... men har mye med understell osv å gjøre da...

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis cab'n hadde vært stivere hadde de jo brukt cab som løpsbil. (F.eks Huysman bilene er jo 323 coupe) Coupe'n og cab'n er så og si identisk bil, bare at coupen har stivt tak noe som stabiliserer hele karosseriet mye mer og gjør den mye mer rolig. Cab'n har en noe tykkere bunn. Har kjørt M3 3.2cab mye og man både følte og merka når man ga flatt jern der at hele greia vrei seg.. Det var da en relativt ny bil som hadde gått ca 20tkm..

 

Men cab'n er selvklart den råeste å se på av e36 :) Sånn er det med de fleste biler og modeller. :)

 

Siterer fra Top Gear om M3 cab 3liter:

In addition, there's some chassis stiffening which is deemed necessary when there's no steel roof to act as a chassis brace.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med at coupé er så mye stivere er å sette ting veldig på spissend. For det første tviler jeg på at noen av oss som diskuterer her kjører proffesjonelt, og så stor forskjell mellom cab og coupé er det ikke, at med ett bra understell og med ett stag i motorrommet og bak ville kunne fikse, hvis dere mener dere merker noe mer forskjell er det kun illusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest dette gang på gang i BMW M bøkene hvor BMW selv sier dette at de slet mye med å få karoseriet på Cab'n stivt nok. Hvis du leser testen av top gear ang. m3 cab'n også ser du at de også understreker at cab'n er myk. Cab er cab.

 

M3 sedan kan egentlig ikke sammenlignes da den har vanlig sportsunderstell som man finner på f.eks en 320i M-tech. M3 sedan var ment for å være en "ulv i fåreklær". Derfor leveres den uten disse X sideskjørtene og M leppa forran. Samtiditig har den nesten alt utstyr som standard.. En "comfy" M3.. :)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrControl

som sagt, Vil få av oss merke den store forskjellen med ett stag i motorrommet og ett ordentlig understell. folk som kjører profft vil nok merke det, men vi er tross alt ikke det

 

mente du ikke her at få av oss vil merke den store forskjellen på en ordentlig understell her da ? Misforstod jeg kanskje..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår