Gå til innhold

Bmw e36 cab eller ikke cab?

Ranger emnet


Frank S.

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by SHV

320i Coupe med M3 motor, gear, akslinger og diff. Står på 4 bukker nå, skal sette på M3 bremser,dempere/fjører++ diverse understellsdetaljer.

 

Er den lik den du har i avantaren?

 

 

Blir litt feil å si at vis man setter på stag, og sikklig understell blir cab like stiv/bra som coupe da......for vis man gjør det samme på coupen......

 

Men en ting.......stag foran og bak.....hjelper det noe på karosseristivheten???......regner vel med at bare foran ikke hjelper på annet en understellet??....eller er jeg heeeeeeeeelt på jorde?

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen kan bli noe mindre understyrt med ett stag i motorrommet.

Bilen vil krenge noe mindre, og derfor kunne gå fortere i svinger på gode veier. Ulempen er at bilen vil takle humper litt dårligere, så veigrepet blir dårligere på ujevne veier.

og nei det blir ikke feil og sammenligne det jeg sa, for alle har muligheten til å oppgradere understellet om man ønsker det.

De som velger cab velger det pga dem liker og kunne ta av taket.

De som velger coupé velger det pga dem liker og ha tak.

En klar ulempe er vekten som SHV sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrControl

bilen kan bli noe mindre understyrt med ett stag i motorrommet.

Bilen vil krenge noe mindre, og derfor kunne gå fortere i svinger på gode veier. Ulempen er at bilen vil takle humper litt dårligere, så veigrepet blir dårligere på ujevne veier.

og nei det blir ikke feil og sammenligne det jeg sa, for alle har muligheten til å oppgradere understellet om man ønsker det.

De som velger cab velger det pga dem liker og kunne ta av taket.

De som velger coupé velger det pga dem liker og ha tak.

En klar ulempe er vekten som SHV sa.

 

 

Joa men kan lixom ikke sammenligne en bil men har gjort med noe med og rn orginal en

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil selvsagt aldri få cab'en så vridningsstiv som en sedan, heller ikke som en coupé, nettopp fordi den som det er nevnt her ikke har tak! En dårlig oppsatt sedan kan selvsagt være mye mindre stiv enn en cab, men det er jo irrelevant i diskusjonen.

 

Vil bare påpeke at det blir feil å komme med den påstand at du kan gjøre bilen like stiv som en coupé ved å sette på flere stag. Selvsagt blir det en mye bedre bil enn standard om du kjøper tykkere sway-bars foran/bak, justerer bilen til å bli mer/mindre understyrt etter preferanse etc, men skal du sammenlikne modellene som jo denne tråden handler om, så er cab'en er faktisk den best utstyrte fra fabrikk av alle E36. Den har nemlig en såkalt "X-Brace" som en ikke finner på andre modeller i serien, som er med på å stive opp veldig foran.

 

xbrace-21.jpg

 

Dette vil også stive opp coupé/sedan om det settes på her, men da må en borre hull da det ikke er lagt opp fra fabrikk. Ellers er min erfaring med tårn-stag i motor/bagasjerom at de har minimal betydning. Har selv dette i min bil, så sier ikke at det er et dumt kjøp, men ville aldri prioritert dette. Det som jeg merket mest var sway-bars under bilen, så sammen med stivere fjærer og dempere anbefaler jeg det som oppgradering 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår