Gå til innhold

b230FK - får ikke start

Ranger emnet


Gjest mathiman

Anbefalte innlegg

Gjest mathiman

Ja, da var det meg igjen

 

Får stadig ikke start på motorprosjektet mitt.

Snakk om en b230FK

 

Har gnist

Dysene spruter bensin (vet ikke om det er nok)

 

 

Skjønner ikke hva det kan være

Motoren tenner litt når jeg har på startgass.

 

-Kan det være feiljustering av spjell?

-Den skal vel starte selv om tomgangsregulatoren ikke fungerer?

-Kan det være at jeg har tatt tempsensoren til toppen fra en forgassermotor?

 

Skjønner ikke dette helt, er jo bensin, burde da tenne på det som er der?

Eller er det gnisten som er for liten?

 

 

Har ikke målt bensintrykket enda, hvilket verktøy bruker dere da?

Må vel ha noen koblinger og greier?

 

Noen som vet hva dette kan være?

 

Har tatt bensinpumpe fra en annen bil m b230F, Lars_B sa at det ville fungere uten problemer. Kan det være at den leverer for lite trykk?

 

 

Ellers har jeg varm garasje, med verktøy og radio, så hvis noen vil komme over og titte, så hadde jeg satt pris på det.

 

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt langt for meg å dra over for å titte, men du har svinghjulet 100% rett? Har du lest feilkoder? Jeg fikk start, men så stoppet den pga drukning... Da var tempsensoren koblet feil stikk på. :) Ellers, sjekk for vakumlekkasjer. Bensinpumpen skal holde i massevis.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mathiman

Er jo bare en stikk til den tempsensoren, den gule. right?

 

Svinghjulet er 100% rett, kunne ikke være mer riktig. Har sjekket dette to ganger.

 

Lurer på om det er noen av slangene på innsuget som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du feilkoder?

Når jeg skulle starte min bil etter motorbytte så startet den ikke, da var det tempsensorn som gjor det. var lh 2,2 tempsensor og lh 2,4 motornett. byttet den og wrom :)

Så du kan jo prøve å bytte den.

1990 Volvo 240 B230FT

1986 Daihatsu Rocky

1989 Polaris indy 440

2001 Polaris Edge 600

1999 Cagiva Mito 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med 1 stikk er bare til instrumentet, så den er ikke vits å bruke penger på.

 

Hvilke plugger kjører du med? Ville kjøpt nye 7-er plugger trur jeg.

 

Sett veiva på 0 grader, skru ut plugg 1 og sjekk om stempel 1 står på topp (bare stikk en skrutrekker nedi og kjenn)

Så plukker du av fordeleren og sjekker at den står over merket. (det er et lite hakk på kanten som sier hvor den skal stå)

 

Du har tenningsrekkefølge 1-3-4-2 håper jeg? :)

 

Poffer og smeller det, eller er det bare HELT dødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mathiman

Jeg lurer egentlig på om det er noe som hindrer den i å tenne skikkelig.

 

I kontaktstykket til "tennforsterkeren" er det 2 mindre pins enn det er på selve tennforsterkeren. Kan dette ha noe med dette å gjøre?

 

Skal prøve å strupe returen og se hva som skjer

 

 

Har nye plugger fra biltema som skulle være til b230FK. Skal fungere fint de.

 

Hvordan kan jeg stille inn spjellet rett? Noen som vet?

 

Skal jeg ha temp-plugg fra 940 eller 240?

Endret av mathiman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår