Gå til innhold

Spørsmål vedr 06 octavia 1.9Tdi

Ranger emnet

tronderhunter

Anbefalte innlegg

Har en 06 octavia 1.9Tdi med 5-trinns manuell.

Er litt bekymret over at bilen "slurer" når man tråkker inn gassen på lavt turtall i 5. giret. Ca fra 1200-2000 omdr.

Er dette slik det skal være, eller er det noe feil? Merker ingen ting på samme turtallsområde i de andre girene.

Bilen har ikke passert 100.000km enda, og garantien er fram til juli 09.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du bilen i femte gir på så lavt turtall i det hele tatt egentlig? (ikke frekt ment, bare lurer) kan vel hende det er derfor den slurer litt så den ikke skal kvele seg, bare en liten teori, men du får et svar av mekanikker gutta her snart tenker jeg.. Håper det odner seg for deg..

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde (nesten) samme problem med forrige bilen min. Bare at den slura på flere gir.. Da måtte jeg bytte clutchen... Skulle jo ikke være nødvendig på en såpass ny bil, men ta deg en tur innom et Skoda verksted, så har de sikkert et vettugt svar...:) L

Lykke til da:)

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo fortsatt garanti på bilen så hvis du ikke er fornøyd er det bare og dra og si at det må fikses for det er ikke sånn på andre octaviaer, rett skal være rett. det som han være kjedelig er hvis det er

clutchen som er slitt og du må betale det selv..

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider